Parallelsamfund og ghettodannelse
89 kommentarerVi får naturligvis alle formet vores individuelle virkelighed og verdenssyn af de omgivelser, vi hver især befinder os i. Det er der næppe noget nyt i, men i sagens natur formes også vores verdensopfattelse kollektivt. Dette sker i mange forskellige sfærer, men selvfølgelig navnlig i tre. Det gælder vores skole- og undervisningssystem, vores medier og vores kulturliv. Sådan skal det være, men det foregår ikke på en velafbalanceret vis.
Endelig, endelig, endelig lader det imidlertid nu til, at man i det borgerlige Danmark langt, langt, langt om længe er ved at opdage denne helt centrale pointe, som jeg gennem årevis nu efterhånden har tævet mit trommeskind tyndt med, jvnf. seneste kronikker i nærværende medie med meget mere. Kan bl.a. læses her og her.
Det er interessant at betragte, hvordan disse tre indledningsvist nævnte sfærer udmærker sig ganske radikalt fra resten af samfundet qua den observans, der i disse er massivt udbredt. Hvis vi som i livet begynder med at kigge på de mennesker, der møder os i den for tiden højaktuelle folkeskole, viser en undersøgelse, at 84 % af dennes lærere ville stemme på regeringpartierne eller støttepartiet Enhedslisten. Hvad journalister angår er tallet nogenlunde det samme. Her viser undersøgelser, at 80 % af danske journalister ville stemme på samme blok, der til sammenligning har generel opbakning i befolkningen på lidt mere end det halve heraf.
Sidst men ikke mindst har vi kunsten og kulturens verden. Mig bekendt foreligger der ikke nogen lignende undersøgelse for denne, men jeg kunne nok være tilbøjelig at gætte på, at man her ville finde en sammensætning, som adskiller sig om muligt endnu mere radikalt fra den generelle observans i befolkningen.
Det er indlysende, at skolelærere, journalister og kunstnere er nøjagtigt lige så kvalificerede som så desuagtet deres politiske ståsted, al den stund de da ikke ligefrem vil tilsidesætte demokratiet. Der er ikke noget galt med den individuelle skolelærer, der stemmer på Enhedslisten, journalisten, der stemmer på SF, eller filminstruktøren med præference for Det Radikale Venstre. Det er heller ikke min påstand, at mediebilledet i Danmark er entydigt rødt, for mange ting spiller ind, men naturligvis spiller det også ind, at de mennesker, der bringer os nyt om verden i fire ud af fem tilfælde har dette syn på samme. Samfundet har et problem, når de sfærer, i hvilke vores fælles virkelighed formes, er skævvredet i forhold til den virkelighed, som vi skal leve i. Det er endvidere også værd at notere sig, hvor dramatiske disse tal er. Jeg vil tro, at man skal tilbage til arbejderne på B&W før jordskredsvalget i 1973 for at finde en så entydig politisk sammensætning nogetsteds.
Vi bliver nødt til at tildele dette vores opmærksomhed, for det har i stigende grad betydet, at en enorm kløft mellem vores faktiske verden og fortællingen om samme har fået lov at vokse sig næsten uoverstigelig bred. Selv har jeg oplevet dette efter at have forladt det danske skole- og undervisningssystem. Jeg måtte bruge mange år på at gøre mig den i øvrigt glædelige erkendelse, at verden så helt anderledes ud, end jeg var blevet fortalt. Virkeligheden var en helt anden end den, jeg var blevet overbragt og dagligt fik holdt i live gennem kultur og medier.
Mange af mine venner havde ikke samme problem, for de søgte ind i medierne, kulturlivet eller den akademiske verden, og her var alt jo uændret. I dag er disse mennesker (de af dem, der ikke er arbejdsløse) med til at fortælle andre om verden og viderebringe det syn på samme, der for deres vedkommende er forblevet fuldkommen uændret, men verden har ændret sig dramatisk, siden vi gik i skole under Den kolde krig. De har bare ikke, ej heller har mærkbart den offentlige finansiering, man helt eller delvist modtager i disse fortidens enklaver.
Et af de steder, hvor dette problem tydeligst kommer til udtryk er Danmarks Radio, som navnlig i den seneste tid har påkaldt sig overvældende meget uheldig opmærksomhed med sager om bl.a. manipuleret nyhedsdækning, falske pressemeddelelser m.m.. Ligeledes har DR gjort sig bemærket som en part i samfundsdebatten ved i år at arrangere og bringe en multireligiøs nyhedsgudstjeneste. Uanset hvad man måtte mene om dette, er det eksempler på en offentlig og journalistisk institution, der pludselig engagerer sig som part i samfundsdebatten og tilmed på et af dennes mest polariserede felter. Senest har man nu ansat SFs Thor Möger til at varetage DRs debatstof.
Imidlertid er DR også en kulturbærende institution, og kulturen er mere diffus og vanskelig at sætte fingeren på. Således finder forbavsende få det påfaldende, at man for tiden sender en dramaserie, der lige såvel kunne være finansieret af Det Radikale Venstre. Hver søndag i den bedste sendetid sendes en times komplet ucamoufleret propaganda i form af serien Borgen. Denne serie er ikke meget anderledes end alle DRs andre store dramaserier gennem utallige år. Vi får en sympatisk heltinde, der på mest forudsigelige og trivielle vis skal forsøge at balancere familie og karriere, alt imens hun repræsenterer nogle kun alt for velkendte moderigtige holdninger. Det flytter en bevidsthed i befolkningen i en særlig retning, og det må drama også gerne, men det er problematisk, når man forsøger at flytte bevidstheden i den samme retning hver eneste gang.
Efter næsten hvert afsnit af denne i øvrigt horrible serie, kan man så læse landets journalister rose den til skyerne, og påfaldende få træder et skridt tilbage og undrer sig over dette, hvilket måske nu er ved at ændre sig. Vi har simpelthen set disse serier, hørt disse sange og læst disse ting så mange gange, at vi helt katatoniske blot æder det råt uden så meget som at tænke herover. Det på trods af at dramaerne ikke engang er dramatiske eller underholdende længere, for vi ved vel alle, at skurken er en borgerlig mand. Det er en dårlig krimi, når det altid var butleren, der gjorde det.
Dansk kulturliv er noget af det mest lukkede og isolerede, som tænkes kan. Det er ikke tale om almen dannelse, men om en ghettodannelse, som vi alle sammen influeres af, men dog forventes vi at leve og virke i den virkelige verden og betale minimum halvdelen af vores tjente penge til bl.a. disse parallelsamfund, som så finansieret heraf kan vedblive at fortælle os, at det er en småborgerlig og overfladisk verden, vi lever i, og at vi skal befrie vores liv. Jeg er om nogen tilhænger af kulturstøtte, men derimod ikke af at opretholde en fortidig og verdensfjern virkelighed i et kunstigt koma, som sløver resten af samfundets overlevelseskamp, og tag endelig ikke fejl, vi befinder os i en sådan.
89 kommentarer RSS feed
Kritikken af DR’s fiktion er relevant og velkendt, men mon ikke en lille statistisk gennemgang af DR’s programflade vil afsløre, at den mestendels består af programmer, der i bund og grund understøtter småborgerlige eller individualistiske værdier. Altså med mindre, at man vælger at opfatte programmer som Hammerslag, Spise med Price og X-faktor som kryptokommunistiske programmer, der skal bane vejen for det socialistiske samfund gennem en udstilling af det kapitalistiske samfunds dekadence. At undervisningssektoren og kulturen generelt også er venstredrejet er sikkert også rigtigt, men hvor er det lige at det kommer til udtryk i samfundet generelt?
egentlig syntes jeg mere det handler om at hvorfor skal man egentlig tvangs indlægges til at betale for det, lad os nu få frigivet TV markedet og så kan alle disse studie værter og eksperter på DR forsøge at overleve på det frie marked i konkurrence med billige øst arbejdere og langtidledige akut jobbere som folketinget støtter fuldstændig lige som os andre.
Som Mads Holger siger samfundets overlevelses kamp er i fuld sving. Se dog at komme i gang. Afskaf Licensen. Frigør TV Markedet som det øvrige samfund.
Helt galt går det, når DR forsøger sig inden for undervisning, f.eks. dette program om kristendommens indførelse i Danmark.
dr.dk/tv/se/den-sorte-skole/den-sorte-skole-kristendommens-indfoerelse
(Marker link og søg på Google).
Det er, som om det hele er en stor joke, fortalt af en kulturradikal, som parodierer Morten Korch.
Jeg har læst denne blog igennem et par gange. Jeg må sige at jeg sige at jeg ikke fatter en bjælde af hvad manden mener. Er det akademiker jargon eller hvordan.
Kære Mads Holger, fantastisk godt indlæg! Jeg er utroligt enig med dig stort set i det hele.
Og tak fordi du gør opmærksom på bl.a. det vi er mange, mange der siger og har sagt længe: Procentstørrelsen og overvægten af journalister, skolelærere, professorer, lektorer, medier er GANSKE uhyggelig stor – måske 80-85% til “de røde”, enheldslisten, regeringspartierne! Og det må jo siges at være grotesk – eftersom det jo ikke er det samme i den almindelige befolkning. Og som jeg og mange, mange andre har sagt – selvom jeg kun har set eet afsnit af “Borgen” (det var godt nok også nok) – så er det jo fuldstændig en radikal valgudsendelse – og , Jesus, selvfølgelig giver journalister, medier udsendelsen god kritik!!!
Tænk, tænk, tænk, hvor manipulationen, indoktrineringen aldrig har været større i Danmark.
Jeg taler af erfaring eftersom jeg er i 60-erne og har “været med” og set hvad der skete siden 1968, hvor Danmark ændredes – siden med raketfart. Det er så en længere historie.
@ Mads Holger
Fremragende indlæg – TAK!!
Man kan vel stille spørgsmålet, hvem af alle partier får egentlig den største økonomiske partistøtte når det kommer til stykket??
Der opkræves ca. 3.5 MILLIARDER i tvangslicens. En stor del af disse licenskroner går iflg. Ingolf Gabold og DR til at promovere de RADIKALE.
Jeg vil vove den påstand, at når regnebrættet gøres op, er de Radikale det parti, der får den største støtte af alle partier når vi regner journalister og positiv omtale i medierne med.
DR=De Radikale
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at forstå citatet: “faktiske virkelighed og fortællingen om samme”.
Eller er det ikke bare sådan, at den virkelighed du, Mads Holger, fortæller om, er den “faktiske virkelighed”, og den virkelighed andre fortæller om er “fortællingen om samme”.
Hm…… kan du selv se problemet?
Når man læser Mads Holgers blog, kommer man uvilkårligt til at tænke på Bob Dylans ‘Talkin’ John Birch Paranoid Blues’:
Well, I wus sittin’ home alone an’ started to sweat
Figured they wus in my T.V. set
Peeked behind the picture frame
Got a shock from my feet, hittin’ right up in the brain
Them Reds caused it!
I know they did . . . them hard-core ones.
Her gik jeg og troede, at DR var ‘udklækningsanstalt’ for Venstrepolitikere og andre borgerlige, Mads Holger.
I DR’s ‘Borgen’ har blandt andet Birgitte Nyborg inpireret De Konservative med hensyn til prostituerede. Ikke særlig rød politik efter min mening!
Indspil for min skyld en Cowboy film, Shakespears samlede værker i dont care om den er Rød eller blå er jeg ligeglad med, men finansier det selv og få selv cirkuset til at hænge sammen. Live or die thats the question. Giver det underskud så indspil om nødvendigt en porno film.
@Carsten hansen
“Jeg har læst denne blog igennem et par gange. Jeg må sige at jeg sige at jeg ikke fatter en bjælde af hvad manden mener. Er det akademiker jargon eller hvordan.”
Ja, Mads Holger bruger godt nok mange ord og besynderlige sætninger.
Jeg mener, at essensen af hans blog er, at han foretrækker et nationalkonservativt DR.
Han må gerne korrigere mig, hvis min opfattelse er forkert.
De Kulturradi-gale er forurettede, de tåler ingen modsigelse, så blokerer de, men pædofile og skærmtrolde er mønsterbrydere og drukmåse vil hellere ha´ en star.
“Denne helt centrale pointe, som jeg gennem årevis nu efterhånden har tævet mit trommeskind tyndt med”.
…Det er dybt u-appetitligt at fordømme folk for deres ret til politisk bedømmelse af korrekt og forkert…Dette er et frit valg. Og endnu engang en advarsel til alle der deltager i nogen menings undersøgelser angående politik, besvar aldrig nogensinde noget, stå kun inde på hvad du tror på , stem på dette, og ud bred dette..Ellers lader de borgerlige ejere dit det føle…Tak for problemstillingerne dog. Hvordan foregik aften ellers på “cheers”? Nogen Svenskere tilstede?
“Der er ikke noget galt med den individuelle skolelærer, der stemmer på Enhedslisten, journalisten, der stemmer på SF, eller filminstruktøren”.
…Jeg tror du skal lede længe efter en filminstruktør der er så dum og uærlig, u-menneskelig, u-taknemlig og ja lad os være ærlig u-betydelig til at ha lavet et arbejde af værdi, de lever af at se helheden som er Radikal modsigende…dette kaldes kognitiv tænkegang(kognitiv psykologi mv.,) og som ikke ser det store og hele billede. Jeg kender selv 2, og ingen af dem er sorte, alle store der, skuespiller,instruktøre,arbejdere er røde…eller så godt som…falske tanker her igen…
“Samfundet har et problem, når de sfærer, i hvilke vores fælles virkelighed formes”…
Hr. sidste romantiker…
Der er ingen fælles virkelighed, Top 1-10% tilhører ikke folket at large så nemt er det…jeres virkelighed er vores u-virkelighed. Der er kun en vej hvilket er at -90% tagera retur hvad der ret mæssigt dem tilhører. En retfærdig del af IHVERTFALD alt organisiske materiale på den Danske og Grønlandske jord, og derudover at -80% får de retmæssige skattesænkninger der dem tilhører og top 20% de forhøjelser og endnu vigtigere korrekte betalinger- altså ikke som nu- som der tilhører dem.
Regnestykket er ikke svært, det er et naturligt Darwinistisk stykke arbejde om hvad der hjælper andre hjælper en selv…
Du måtte …”Jeg måtte bruge mange år på at gøre mig den i øvrigt glædelige erkendelse, at verden så helt anderledes ud, end jeg var blevet fortalt.”
således os andre og alle måtte vi lære,forstå og leve….Men dette relatere til
“life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.”
“Anxiety is the dizziness of freedom”.
Søren kirkegaard begge…
“Mange af mine venner havde ikke samme problem, for de søgte ind i medierne, kulturlivet eller den akademiske verden, og her var alt jo uændret.”
…Nå ja fordi du spioneret på røde venner i årtier(den kolde krig taget i betragtning, ikke din alder og viden derom) betyder ikke at de tog fejl og ikke bidrog blot at dit bidrag er forindraget og ikke værdigfuldt her. Du kunne jo også bare ha forladt vennernes hjælp og søgt arbejde på det rigtige private arbejdmarked uden venners,familie og politisk orienteret hjælp?(alle ved jo at det hjælper afsindigt meget at være borgerlig i alle job ansøgninger, tilkendegiv blot dette på facebook osv, så er den hjemme fremtiden…) Det er hårdt der kan jeg sige med viden som både søgende og ansøgende!
Måske mangler du lidt indsigt der?
“Hver søndag i den bedste sendetid sendes en times komplet u camoufleret propaganda i form af serien Borgen.”
—Nå ja glæden kan råbes udover hver en bro, de forældet borgerlige idére har stadig liv, lever og ånder for egen tegnebog uanset hvilken idé…Tillykke! Men, er Danmarks vel næsten mest succesrige internationale solgte serie(den har jo snart betalt for sig selv udover hvad den har bidraget med i ideologisk indsigt). Jo vist på tide at få solbrillerne af og se lyset, klart som den strålende Danske sol i juli!
så siger bloggeren ” at vi helt katatoniske”…
tal kun for dig selv tak, vi andre forstår at relatere…
bloggeren skriver…”Dansk kulturliv er noget af det mest lukkede og isolerede, som tænkes kan”
….Du har aldeles gak i låget idag eller også…nå ja alle idére her bliver jo slettet med det samme når det kommer fra en rød…, Dansk kulturliv er noget af det mest udvidet og sælgelig i verden nu…troet at du som borgerlig ihvertfald kunne relatere til det sælgelige det forstålige og udvidende er selvfølgelig en helt anden snak som jeg foretrækker at komme med i morgen..Hvis denne holder da Berlingske i sidste uge har slettet 70% ca. af mine kommentarer..Men fra idag krig og jeg kæmper igen…ved uretfærdig sletning..
Som kirkegaard sagde…
“Life has its own hidden forces which you can only discover by living”…
Held og lykke med din…Du har et stykke arbejde foran dig, opnår du det? Tvivler!
“Mads Holger” – jeg har lige rost dig meget.
Men kan du og Berlingske fortælle mig hvordan det kan lade sig gøre at nogle personer som f.eks. “arne rud” og “søren sørensen” kan skrive og optage plads med totalt uforståeligt sprog og sikkert bevidst sabotering af debatterne??
Jeg fatter det ikke.
Der må da være en grænse for hvad man kan få med, ikke? Skal vi have oversættere, psykologer, politikere, analytikere m.m. til at sortere al det vås fra?
@Niels Juul Hansen
Et nationalkonservativt DR. Det ville være fedt. Bare et halvt år. Så ville der eksempelvis blive produceret en dramaserie i tolv afsnit om Søren Kierkegaard i anledning af tohundredåret for hans fødsel, med et væld af eksperter tilknyttet projektet, bl.a. Niels Jørgen Cappelørn. Grundtemaet ville være Kierkegaards indkredsning, gennem sine mange masker og forklædninger, af det at blive et autentisk kristent menneske i en religiøs forvirret tid. (Beklager den besynderlige sætning). Thure Lindhardt ville få hovedrollen som Kierkegaard.
I den lidt lettere afdeling kunne der blive plads til en temaaften om popgruppen Prefab Sprout og den halvgeniale sangskriver Paddy McAloon. Det ville være kræs for os konservative romantikere.
youtube.com/watch?v=hW6HOEjerCE
(Marker link og søg på Google).
Last of the Great Romantics
Here comes the last of the great romantics.
Faithful and true, believing in you,
regardless of the things you do.
Here comes the last of the great romantics,
feet planted wide, defying the tide.
Come on Gatsby, stand aside.
People see me walking down the street
and I hear them saying ‘here he comes’
That boy makes a banquet from
a table of crumbs…
He hears romantic music in
unanswered phones,
in the angry slamming of a door,
and the girl that he’s mad about
does not care any more.
Here comes the last of the great romantics.
Defying the tide. Come on Gatsby, stand aside.
Here comes the last of the great romantics.
Not foolish, not grand, taking a stand.
Out of touch? No, in command!
So people, never ridicule the lovesick fool
or say he’s only carrying a torch,
in his hands it’s a flamethrower
and his judgement is scorched.
Here comes the last of the great romantics.
Not tortured, not wracked. Illusions intact.
Undiscouraged by the facts.
Here comes the last of the great romantics.
Feet planted wide, defying the tide,
come on Gatsby, stand aside.
Here comes the last of the great romantics.
kære B censor,,
Kan du ikke lige forklare mig hvorledes en så ubegavet mand som erik larsen får lov at ødelægge den borgerlige sag for egen tegnebog? Helt ærlig, selvmål er jo normalt i orden når men er modstandere, men skal har vi ikke som en kristent “indflydelse samfund” en foredel ved at indelukke medlemmer der der er så farlige at de kun burde repræsenteres af hjemmehjælpere og andre ideologiske forkæmpere..Alt støtte til hjemmehjælpere dog, har selv mødt en der var udover alt menneskelighed stor, hun var dog tilfældigvis rød, tror dog ikke det var nogen stor, hvad siger men …uagtsomhed…
Udeluk Erik Larsen , og den borgerlig sag bliver fremført i strålende sprøjter af sollys på en februar dag..bare mit råd uden værdi…
glædelig jul…
Er du egentlig liberal Mads Holger??
Hvad er problemet? Hvis der går nogle borgerlige rundt derude, som synes, at der er for mange “røde” skolelærere, kan de jo bare tage 3 år i gymnasiet og 4 år på seminariet og søge et job i folkeskolen – det er helt frit og slet ikke forbudt.
Så, hvis skolen er besat af “røde” lærere, er det vel fordi, de tager et job, som de borgerlige ikke vil have. Det er ret pænt af dem, for ellers havde vi slet ingen skole, og samfundet ville falde fra hinanden i løbet af få år.
Egentlig ret enkelt og dejligt frit.
Vi kan selvfølgelig også indføre kvoter, og se hvad der så sker…
Det kan vel også bare tænkes, at borgerlige idéer simpelthen ikke rækker til kulturel og almen dannelse.
Irriterende tanke ikke…
Men hvis vi anvender et borgerligt tanke- og værdisæt over den “røde” skole – at det er markedet, der styrer – så er skolen vel fyldt med “røde” lærere, fordi de er de mest efterspurgte (og bedste).
@ Per Frederiksen
Din åndsarrogance må da kvalificere til et æresmedlemskab af det Radikale Venstre, men det har Du måske allerede i forvejen.
At det er de røde journalister, der styrer ser man mange eksempler på, hvor det f.eks. for Københavns kommune og dens overborgmester lykkes at slippe af sted med den ene lumpne streg efter den anden uden særlig mediebevågenhed, tag f.eks Farvergade-svindlen og sagen med Frank Jensens gyldne håndtryk til sine topembedsmænd.
Ovenstående kan tiltrædes.
@ Erik Larsen, 15. februar 2013 kl. 23:04
Nå – Det er kun indlæg der roser blogejer og B.dk, der skal have lov at ytre sig.
Sig mig engang Larsen – er du i gang med et selvstudium til Imam, er er du bare generel beundrer af Irans præsident og lignende despoter?
Alene sproget – er alt nok til at fordømme DR – sælg det –
rendestenssprog -eder – rædselsfuldt
- analog til Johannes udgydelser -
hvis man vil undgå vores børn bliver indoktrineret i
de røde skolelæreres net – vælger man naturligvis en
privat skole.
Der er kun at imødegå de tilstande vi er oppe imod med alle
til rådighed stående midler – .
@Skrevet af B Nielsen, 15. februar 2013 kl. 23:49
Dit svar er nedsættende, så jeg kommenterer det ikke.
Men hvis du har et indspark, der kan provokere på en god måde for debatten, så er jeg med på den.
Hilsen Per – der hverken er “Rød” eller Radikal.
“Et nationalkonservativt DR. Det ville være fedt.”
Jeg foretrækker det liberale vi har nu. Der skal være så højt til loftet som muligt.
For den nationalkonservative er liberalismen rød. I Borgen er heltinden borgerlig.
Skrevet af Niels Poulsen, 15. februar 2013 kl. 23:12
Er glad for “the great gatsby”…min favorit er dog “this side of paradise”…et mesterværk af dem mod os,livet håbet og fremtiden..som en af de få overklasse forfatter af klasse havet han altså klasse ham Fitzgerald!
“I’m not sentimental–I’m as romantic as you are. The idea, you know,
is that the sentimental person thinks things will last–the romantic
person has a desperate confidence that they won’t.”
Don’t let yourself feel worthless: often through life you will really be at your worst when you seem to think best of yourself; and don’t worry about losing your “personality,” as you persist in calling it: at fifteen you had the radiance of early morning, at twenty you will begin to have the melancholy brilliance of the moon, and when you are my age you will give out, as I do, the genial golden warmth of 4 p.m.”
“I simply state that I’m a product of a versatile mind in a restless generation-with every reason to throw my mind and pen in with the radicals. Even if, deep in my heart, I thought we were all blind atoms in a world as limited as a stroke of a pendulum, I and my sort would struggle against tradition; try, at least, to displace old cants with new ones. I’ve thought I was right about life at various times, but faith is difficult. One thing I know. If living isn’t seeking for the grail it may be a damned amusing game.”
“Life cracked like ice!”
“I’m a romantic; a sentimental person thinks things will last, a romantic person hopes against hope that they won’t.”
he could transform the barest incident into a thing of curve and contour.”
“…I feared so-you’re sentimental. You’re not like me. I’m a romantic little materialist.”
“I’m not sentimental-I’m as romantic as you are. The idea, you know, is that the sentimental person thinks things will last-the romantic person has a desperate confidence that they won’t.”
But I hate to get anywhere by working for it. I’ll show the marks, don’t you know.
“They always believe that ‘things are in a bad way now,’ but they ‘haven’t any faith in these idealists.’ One minute they call Wilson ‘just a dreamer, not practical’- a year later they rail at him for making his dreams realities. They haven’t clear logical ideas on one single subject except a sturdy, stolid opposition to all change. They don’t think uneducated people should be highly paid, but they won’t see that if they don’t pay the uneducated people their children are going to be uneducated too, and we’re going round and round in a circle. That- is the great middle class.”
alle F.Scott Fitzgerald,,tænk anti romantikeren her som af borgerlig oprindelse og det hele ender som socialisme…Ja,ja,ja hvad livet ikke kan tilbyde af fortræffeligheder…Alt sammen fra “this side of paradise”, og selvfølgelig idére fra dengang????????????
Et samfund er defineret ved dets normer.
Normerne og dermed samfundet opretholdes derfor ved intolerance overfor modstridende normer.
Hvor et parallelsamfund har kontrol, er dette samfunds definerende normer dermed en forudsætning for accept og status.
Accepterede medlemmer af samfundet forsvarer altså også egen position, når de forsvarer normerne – de er ikke nødvendigvis idealister alle sammen.
De danske parallelsamfund, der nævnes af Mads Holger, kommer i konflikt med ovenstående og dermed egen selvopretholdelse, når en af de definerende normer er tolerance overfor muslimer.
Danskerne kommer i en besynderlig knibe, for de må benægte, at muslimer har islamiske normer.
Sådanne normer skal jo imødegås med intolerance – de udelukker indehaveren fra accept og status.
Danskernes kattepine stilles særligt skarpt til skue i de islamiske parallelsamfund og islamiske skoler, hvor islamiske normer håndhæves temmelig militant.
Muslimer er jo netop kendetegnet ved islamiske normer – en person uden disse normer er i virkeligheden ikke muslim – spørg bare muslimerne selv.
Så det politisk korrekte danske parallelsamfund kan kun tolerere muslimer, der ikke er muslimer?
Medens det politisk ukorrekte danske parallelsamfund ikke kan tolerere muslimer, der er muslimer?
De korrekte kræver retssikkerhed for muslimer, der ikke er muslimer.
Muslimer er ikke muslimer, medmindre det kan bevises uden for rimelig tvivl?
For sådan er de ikke alle sammen?
Men muslimer er netop kendetegnet ved islamiske normer – en person uden disse normer er i virkeligheden ikke muslim – spørg bare muslimerne selv – vi har en tilståelses sag.
Pamperne i verdens dyreste offentlige sektor stemmer naurligvis på den herre som fodrer dem fedt – ligesom man gjorde i DDR! For nylig læste vi at en en billet til en dansk film – som ingen gider se – reelt skulle koste ca. 88.000 kr. hvis den ikke fik statstilskud! Det offentlige er fyldt med overflødige mennesker i overflødige funktioner og især i dobbeltfunktioner hvilket resulterer i verdens højeste skattetryk hvilket igen resulterer i at dynamikken og dermed arbejdspladserne fosser ud af landet! Men den røde løftebrudsregering tror jo at vi kan leve af at klippe hinanden! Parkinsons lov lever i bedste velgående!
Og for et par dage siden så vi at udover de alt for mange offentligt ansatte er der nu 2,2 mio. kr. på overførselsindkomster – ca. 3 gange flere end i 1970! Og Danmark bliver overstrømmet af fattigdomsflygtninge som aldrig før fordi regeringen og Liberal Alliance har lempet på opholdsreglerne!
Hvad skal vi danskere leve af til sidst? Vi ender som Grækenland og så gør det virkeligt ondt! Og hvorfor skal vi danskere tvinges til at betale over 2400 kr. p.a. i licens til DR for at få lov til at tænde for vores TV?
Helt enig med Mads H. – tror jeg nok.
Det ville være meget bedre, hvis vi lukkede DR og erstattede det af de frie TV-kanaler – så kan vi se TV som Fox News, TV3′s divaer i junglen; kort sagt en masse interessant TV med de rette holdninger og fortolkninger af den virkelige verden samt god underholdning, hvis det skulle blive for meget.
PS. Er det et problem, at Thor Möger nu er ansat på DR? Han er jo så lidt rød, at han valgte at smutte fra SF, da Anette Vilhelmsen trådte til.
@søren sørensen (kl. 03:31)
Jeg tænkte nok, at du havde sans for kvalitet.
“So we beat on, boats against the current, borne back ceaselessly into the past.”
“Så vi kæmper videre, som både mod strømmen der uophørlig føres tilbage til fortiden.”
@Erik Larsen, 15. februar 2013 kl. 23:04. – Et menneske er skabt til at lære 120-150 mennesker godt at kende, li´ som i en familie og slægt, men samler man 400 færdselsbetjente i en klasse i en kasernegård, så holder man møder 5 gange om dagen for at lære hinanden at kende og kommunen må ansætte li´ så mange vagtmænd som færdselsbetjente.
I Jerne og Gammelby i Esbjerg klarede distriktsbetjentene Viggo Søndergård og Niels Vendelbo alle problemer med en cykel, en samtale, blyant i hånden og notesbog i lommen, en gang var ingen gang, to gange var en vane. Distriktsbetjente besøger cykelhandlere og skriver stelnumre op på købte cykler og fru Jensen bliver ringet op ved synet af en glemt cykel.
England og Holland har distriktsbetjente og Esbjerg Højskole er velbeliggende tæt ved Idrætsparken som politiskole for sognebetjente som pedel, gårdvagt, idræts- og færdselslærer med en cykeltræningsbane på skolens parkeringsplads.
Hvor jeg dog savner “pausefiskene”. INTET nuværende TV-indslag når “pausefiskene” til sokkeholderne. INTET!
-OG, lad nu de radikale og socialisterne selv financiere deres propaganda, Stop tvangslicensen!
Enig, MH. Heldigvis er vi en del, som har opfattet denne polarisering.
Et venligt råd: jeg ville ønske, at du ville udelade alle fyldordene og flosklerne. Det ville gøre dit indlæg letlæseligt, spot-on og meget stærkere.
@Klaus Nielsen mange TV apparater har oppe i det ene hjørne en rød knap eller i hjørnet af fjernbetjeningen ligeledes rød knap der afbryder TV´et så man kan benytte pausen den evige strøm af input til at gå ud og slå en eller anden ned.
Lav Eksperimental Teater danse og male zone på bispebuen, fest plads og total teater på Nørrebro gade men gør det for jeres egne penge, lad flade hvad der ikke kan stå. Og Morlille savner jeg osse Pause fiskene det var dengang de kunne lave TV så man kunne bruge sin fantasi.
Fiskerne sejlede jøderne i sikkerhed i Malmø og Landskrona, Skåne var Skandinavien, Lund Domkirke Lærernes Hus og præsten i Thorning betalte sin skat med glæde.
Thyge Brahe så en ny stjerne i stjernebilledet Cassiopeia og videnskaben opstod ved Lund Domkirke, men trolde så folketinget som et elevråd og regeringen som et studenterråd på kursus i Prag.
Flyt Folketinget til Fredericia, der ligger tæt ved Jelling, der ligger midt i landet med en landdag i Næstved og Esbjerg og giv Island 10 pladser i Snapstinget. I Jydens Land består et senat af seniorer og jyder vælger en regering med en justitsminister og en formand for retsudvalget.
@Arne Ruud, Esbjerg, Fiskerne der står i strid modvind ved Thyborø, Dannebrog der smælder i vinden, den danske landbetjent, Husmoren der klasker frikadeller sammen i TV køkkenet, mens Skole skibet Georg Stage passerer på Bagbord Halse.
Privatiser DR lad de radikale betale deres egen propaganda, og lad folk vælge hvilke kanaler de vil betale for.
Privatiser DR lad de radikale betale deres egen propaganda, og lad folk vælge hvilke kanaler de vil betale for.
@Ole Skovgård, 16. februar 2013 kl. 10:09. – Danmark er landet med flest juletræer og julesange, spørg Dalgas og Grundtvig; Postmand Per er landbetjent og julemand; Dannebrog er vejrhane i Thyborøn, spørg fiskerne; jyder er tørre og lune, den, der ligger tørt, ligger lunt, så jyder bygger høfder, slesvigere diger og frisere er mestre i kystsikring, men en skibskok er undervist på et skoleskib for husmorafløsere, så Dannevirke er fri for fiskefrikadellens flugt over plankeværket; ungdomsskolen i en fjordby er et skoleskib li´ som “Jensine af Haderslev”.
“Ligeledes har DR gjort sig bemærket som en part i samfundsdebatten ved i år at arrangere og bringe en multireligiøs nyhedsgudstjeneste.”
Imamen benyttede iøvrigt muligheden for at tale til den danske befolkning til at lyve så vandet drev. Han sagde: “Mangfoldighed anerkendes og forklares i Islam. Koranen siger:
I mennesker! Vi skabte jer af mand og kvinde, og Vi gjorde jer til folkeslag og stammer, så i kunne lære hinanden at kende. (49:13)”
Det er løgn at fremstille det som åbenhed, fordi 49:13 kun omhandler muslimer. Det fremgår uden skygge af tvivl hvis man læser kap. 49 i Koranen, og det ved imamen naturligvis. Der står direkte en halv side tidligere i 49:7: “….Men Gud har gjort troen kær for jer og ladet den stå i et smukt lys i jeres hjerte, mens Han har vakt jeres had mod vantro, gudløshed og ulydighed”
Han lever fuldt op til “fordommen” om de tvetungede muslimer.
@Niels Poulsen
Tak for det fine indspark!
“Et nationalkonservativt DR. Det ville være fedt. Bare et halvt år.”
Det er nok ren ønsketænkning. Hvilke nationalkonservative profiler mener du kunne samle nationen hver aften foran ‘husalteret’?
Til gengæld vil DR i 2014 sende en serie baserer på Tom Buk-Swientys anmelderroste og prisbelønnede bøger, ‘Slagtebænk Dybbøl’ og ‘Dommedag Als’.
Her skal du nok få dansk nationalkonservatisme at se for alle licenspengene.
@Hans Andersen
“Privatiser DR lad de radikale betale deres egen propaganda, og lad folk vælge hvilke kanaler de vil betale for.”
Det er muligt, at jeg ikke har fulgt ordentlig med i mediedebatten, men mig bekendt er der ingen partier, der mener, at vi skal afskaffe licensfinancieret public service TV/radio.
Det ville da også være tåbeligt.
Sammen med folkeskolen er DR noget af det sidste, der er tilbage af den meget efterspurgte sammenhængskraft.
Hvad skulle vi danskere gøre, hvis vi ikke kunne brokke os over de røde lejesvende i DR og den danske folkeskole, der gør os alle dummere?
@@Hans Andersen
Jeg burde have sluttet med:
“Hvad skulle vi danskere gøre, hvis vi ikke kunne brokke os over de røde lejesvende i DR og den danske folkeskole, der gør os alle så dumme, at flertallet foretrækker blå stue?
Niels Poulsen
“Helt galt går det, når DR forsøger sig inden for undervisning, f.eks. dette program om kristendommens indførelse i Danmark.
dr.dk/tv/se/den-sorte-skole/den-sorte-skole-kristendommens-indfoerelse
(Marker link og søg på Google).
Det er, som om det hele er en stor joke, fortalt af en kulturradikal, som parodierer Morten Korch.”
Helt enig med dig. Fortælleren er floskuløs og fjoget,(som du skriver Morten Korch-agtig). Hvad han siger er forudsigeligt.
Jeg kunne sige fred være med det, hvis man fx tog marxismen og islam under samme kærlige behandling. Det ville også være i orden at fx sende Borgen, hvis man også lod manuskriptforfattere af anden observans komme til orde.
Undendelserne må gerne have “kant”. Problemet er bare den manglende alsidighed.
Sikke en omgang wannabe intelektuel Café latte gylle du spreder igen igen Mads Holger.
Man kan undre sig over at journalister, lærere og kunstnere tør støtte de radikale og skabsradikale. For sporene burde skræmme. Overalt hvor rødfascismen kom til magten, endte det i plyndring, undertrykkelse og statsterror. En terror som også tusinder af journalister er blevet ramt af, i tidens løb.
Og den radikale politik er jo vanvittig. Man propaganderer for ligestilling året rundt, men arbejder samtidig for islamisering af Danmark. Hvorefter kvinderne vil blive undertrykt helt ned under guldbrædderne.
Og man vil have at lille Danmark af humanistiske årsager skal redde 125 store lande, plus verdens klima. Samtidig fører man landet og hundredtusinder af danskere mod økonomisk ruin, anti-velfærd og omfattende hospitals-rædsler, (tusinder af patienter og pårørende er blevet påført unødvendige dødsfald og frygtelige lidelser pga. styrtdyk i kvaliteten)
Hertil kommer et tiltagende gangstervælde og optræk til krigslignende tilstande eller regulær borgerkrig.
(For kun en uge siden advarede en kronik i Berlingske om at Danmark og hele Europa risikerer at blive omdannet til en krigszone, pga. masseindvandring fra Afrika, Mellemøsten, Pakistan og en række arabiske lande mv.)
(Og i Spanien, Grækenland, Frankrig og England osv. har der allerede været store uroligheder og blodige sammenstød)
5,6 millioner DANSKERE – eller – er tallet nu -
hvor mange var der i 1969 – hvor masseindvandringen startede?
Der er i denne Vinter døde flere ældre af influenza -
1000 flere – ja hvad kan Hospitalerne præstere for de dødsyge – så brokkerierne over deres dumsmarte ÆLDREBYRDE
løser sig selv de dør – det skal alle jo iflg. DR
Amders Lund Madsen – fortæl os noget vi ikke ved.
Jeg så de Bøgelyse Øer en gang -
eller Havren med bjælder på.
Kulturprofeter og politikere er to alen ud af et lang stykke.
Jo mere de kommer på finansloven – jo mere tavse bliver de.
DR og deres bundskrab af programmer – man gider dårligt se det – andet end hvis man har en dårlig dag alligevel.
Er der nogen der er gode til at gnave samfunds ben – så er det kultur snobberne, og deres banemænd – politikerne.
Den virkelige årsag til, at de er så tavse er, at der ikke er nogen der gider fodre dem mere. Der kan jo heller ikke skrives “sorte” bøger, eller laves “sort” kunst, eller laves “sort” politik.
Jeg forstår stadig ikke hvorfor nogle kultur og kunstpaver – som åbenbart er så dygtige at de kan komme på finansloven – ikke kan tjene til deres eget ophold.
Samtidig med, at vi skal være vidner til, at mennesker der ikke bruger kulturen til en hattefis, skal hutle sig gennem tilværelsen – og blive smidt ud af deres boliger og jeg ved ikke hvad, uden at de samme kulturidioter gider reagere.
Peter Christensen
“Ligeledes har DR gjort sig bemærket som en part i samfundsdebatten ved i år at arrangere og bringe en multireligiøs nyhedsgudstjeneste.”
Imamen benyttede iøvrigt muligheden for at tale til den danske befolkning til at lyve så vandet drev. Han sagde: “Mangfoldighed anerkendes og forklares i Islam. Koranen siger:
I mennesker! Vi skabte jer af mand og kvinde, og Vi gjorde jer til folkeslag og stammer, så i kunne lære hinanden at kende. (49:13)”
“I mennesker! Vi skabte jer af mand og kvinde, og Vi gjorde jer til folkeslag og stammer, så i kunne lære hinanden at kende. (49:13)”
Det er løgn at fremstille det som åbenhed, fordi 49:13 kun omhandler muslimer. Det fremgår uden skygge af tvivl hvis man læser kap. 49 i Koranen, og det ved imamen naturligvis. Der står direkte en halv side tidligere i 49:7: “….Men Gud har gjort troen kær for jer og ladet den stå i et smukt lys i jeres hjerte, mens Han har vakt jeres had mod vantro, gudløshed og ulydighed””
Problemet ud over politisk korrekthed kan være, at man DR (journalister i DR?) simpelthen ikke er hjemme i stoffet. Er sikkert nok uvidende om, at “menneskekærlige” citater ofte ikke er møntet på mennesker i universel forstand, men kun trosfæller. Samt uvidende om, at citater fra Muhammeds Mekka-periode ofte ikke gælder, da de er overtrumfet af vers fra Medina-perioden, som er mere fjendtlige over for ikke-muslimer. Men imamer har forstået at skabe forvirring ved at spille på vores uvidenhed om dette forhold. Der er såmænd en betegnelse for dette: abrogation (at nogle vers overtrumfer andre)
SE LIGE HVAD MAN ACCEPTERER AT “PERSONE” KAN SKRIVE AF ÆVL, VRØVL, USAMMENHÆNGENDE – SANDSYNLIGVIS REN FULDEMANDSSNAK:
Det er utroligt og ødelæggende for al debat, hvad personen sandsynligvis også ønsker. (Og det er jo ikke kun mig der siger det, men han har altså ønsket at “kaste sig over mig”.)(Bemærk, at han siger Glædelig jul)! Skal man grine eller græde?)
LÆS HANS FORMIDABLE INTELLIGENTE INDLÆG:
“kære B censor,,
Kan du ikke lige forklare mig hvorledes en så ubegavet mand som erik larsen får lov at ødelægge den borgerlige sag for egen tegnebog? Helt ærlig, selvmål er jo normalt i orden når men er modstandere, men skal har vi ikke som en kristent “indflydelse samfund” en foredel ved at indelukke medlemmer der der er så farlige at de kun burde repræsenteres af hjemmehjælpere og andre ideologiske forkæmpere..Alt støtte til hjemmehjælpere dog, har selv mødt en der var udover alt menneskelighed stor, hun var dog tilfældigvis rød, tror dog ikke det var nogen stor, hvad siger men …uagtsomhed…
Udeluk Erik Larsen , og den borgerlig sag bliver fremført i strålende sprøjter af sollys på en februar dag..bare mit råd uden værdi…
glædelig jul…
Skrevet af søren sørensen, 15. februar 2013 kl. 23:14″
@ Erik Larsen
Du er blot offer for Janteloven – glæd dig over du er på rette vej – ellers var der ingen der gad gokke oven i hovedet. Du befinder dig inden for “boblen” – så forsæt blot hvor du tabte tråden.
Øget vækst.
Lad os skabe vækst og fremgang
ved at placere og fordele uddannelses steder / offentlig / statslig / privat arbejdsplads på nogle flere og nye steder bredt fordelt i hele landet end det er tilfældet i dag.
Vi har allerede centraliseret alt for meget og bruger derfor en stor mængde tid og resurser på lang transport og bilkøer til arbejde, uddannelse, og sygehuse mm.
Lad os bruge tiden på at være produktive i stedet for at side i bilkøer det er sund fornuft.
Erik Larsen tag dog til Nordkorea.
Man kan jo tænke hvad en så enøjet person laver her.
“s.aaby” normalt ville jeg ikke gide svare dig – gør det heller aldrig mere – du udstiller jo dig selv – men gider du svare mig på, hvorfor en dansk frihedskæmper og USA-fan – elsker – skulle tage til lige Nordkorea?????? Som planlægger angreb evt. på USA-byer??
Hvad foregår der i dit hovede?(Du som er nok en “anonym” og får lov til at være det!)
OK – normalt kan du kun formulere een sætning = HAD! Men prøv nu lige at forklar at en gammel dansker skulle tage til Nordkorea? Jeg glæder mig , ligesom flere andre til dit fantastiske svar!
Kære “Henrik Knage” – ja, det virker bare lidt underligt at der er sådan en 5-6 ekstremer der ligesom har kastet sig over undertegnede, trods at jeg vist nok ikke er andet end særdeles demokratisk og en person der prioriterer danskere der betaler og har betalt deres skat men allermest syge, ældre, svage, handicappede allerhøjest! Hvordan kan man have noget imod det? Måske een eneste grund – at jeg samtidig med at jeg vil danskerne det bedre, synes at de såkaldte “kulturberigere” der INTET, INTET vil andet end kriminalitet og trække penge ud af os – har jeg intet tilovers for! Thats it – Er det DET som s.aaby, s.sørensen, frankl m.fl. ikke bryder sig om? Sikkert.
Det er lidt sjovt. Uddannelser, der har med mennesker, at gøre i form af forståelse for parten overfor, har det med, at være røde. Uddannelser, hvor man leder mennesker har en tendens til, at være blå. Og så er der den tredje part, hvor folk bare har et arbejde, ergo en funktion, som er en broget skare. Det er jo ikke noget nyt.
Altså må der være nogle humanistiske faktorer, der spiller ind på uddannelserne. Og kendetegnende for den såkaldte blå blok er, at disse generelt ikke har empati til, at se dette.
Mads Holger er tilsyneladende en del af dette segment, selv om hans blog kunne have været kogt en hel del ned for hans udenoms sludder. Men Mads Holger vil gerne være klog omend han altid falder til jorden med et brag, når hans blogs dissekeres.
VIRKELIG GODT SKREVET…
Mand af mod; Fler af dem, det
ynkelige land tränger, så hårdt.
vh. pc.
Nedergård; En humanistisk-faktor;; Der afslörer du fornemt din vantro. Se dig dog om. Humanisme og tro på mennesket, det er sandelig noget der går godt.
Vi menesker kan intet med at styre denne klode.
Se kun hvad der er hendt i de sidste 200 år.
Hvor mennesket rigtig gik igang med at skulle rädde verden. Aldrig er der myrdet så mange mennesker.
pc.
Kan godt forstå at det irriterer Erik Larsen at så mange agenter, støjsendere, radigale åndsamøber og 5. kolonne-typer får lov til at brede sig ud over alle blogs.
Ja, hos Støvring er det nu kommet dertil, at tumperne favoriseres og forkæles, mens systemkritikerne iføres mundkurv og spændetrøje. Men det er vel hvad Støvring forstår ved demokrati og ytringsfrihed?
De fleste læsere springer jo nok søren sørensen, S. Aaby og lignende “genier” over. For at undgå tidsspilde.
Men sært og ærgerligt er det nu at nykommunister, tågehorn og anti-danske blogskrivere kan skrive som de vil, mens dem som er modstandere af Danmarks ødelæggelse, gang på gang udsættes for censur af visse blogbestyrere.
Nå, så lykkedes det, for Gud ved hvilken gang, Kristian Andersen at skrive næsten 1½ linie med smæderier og aldeles uden stillingtagen:
“Sikke en omgang wannabe intelektuel Café latte gylle du spreder igen igen Mads Holger.
Skrevet af Kristian Andersen, 16. februar 2013 kl. 12:21″
Hvis man ser bort fra, at Kristian Andersen ikke kan stave (al makt te di orbline), og at han aldrig har skrevet mere end max. 2 liniers svineri, er hans indlæg næppe særligt konstruktive.
Få dig et liv, Kristian Andersen. Det kan kun gå for langsomt.
@Henrik Knage, 16. februar 2013 kl. 14:51. – Janteloven er et spejl, som gadedrenge i Nykøbing holdt foran Aksel Nielsen.
@Arne Ruud, Esbjerg “En gang gade dreng altid gade dreng, sagde manden mens han i spænde trøjen så Georg Stage passere på Bagbord Halse med Danne brog vajende fra Stævnen mens Grundtvig holdt en tale om Frihed inden han sprang overbord.
Er det DET som s.aaby, s.sørensen, frankl m.fl. ikke bryder sig om? Sikkert.
Skrevet af Erik Larsen, 16. februar 2013 kl. 16:32
Svarer kun for mig selv her, men har været meget kritisk imod indvandring, og påpeger gerne at VKO stod bag at indfører over dobbelt så mange indvandrer til landet end gjorde Nyrup under samme tidsramme. Borgerlige er kun interesseret i billig arbejdskraft, uanset hvor den kommer fra..dette er jo ejerne i top 3% som sætter hele den borgerlige dagsorden og alligevel lykkedes at overbevise 51% andre til at det er til gavn at følge dem…Dette kaldes udover snyderi også bare gemen menneskelig usselhed! De borgerliges Anti-indvandring politik er blot for at vinde disse 51%, de fuldfører jo som bevist under VKO intet af deres egen politik på området…
MHT indvandring, er det værd at påpege at 21.ooo højtuddannet er kommet hertil siden 2006! “Højtuddannet” er jo hvad medierne har tudet os fulde med i uger nu om deres herligheder og arbejds skabende kraft..Tror mere at det drejer sig om borgerlige der har for fået lov til at ansætte udenlandsk arbejdskraft billigere end den hjemlige…Du ved reglerne MHT. til ligeløn for Danskere med fagforening og udlandske uden, er ligesom at være rød i vedbæk. Huset holder kun i 13 dage! (boet engang en sommer i vedbæk!).
Jo de borgerlige undskyldninger for indførelse af billig arbejdskraft og underminering af -90% stopper ikke før vi er retur til 1900 tallet…Der er vist kun en udvej idag, liste Ø og SF alt andet fører mod overnævnte…glædelig jul erik…
ps altid stolt når mit navn er nr. l i hadeindlæg…Tager special fornøjelse af at være så vigtig…Husk nu, sarkasme og ironi,,,ved godt du er fyldt til overflod der, men du er simpelthen for nemt et offer og det er egentlig virkeligt usselt at kommentere dig..Har du lyst til en caffe latte på hovedbanegården på mandag?
Prøv at komme med en idé eller tanke næste gang og ikke person angreb…Det drejer sig om at holde sig ung,følge med og relatere..Held og lykke!
“Hvem skal nu betale” – “Dig og mig” -
“Vi ved det godt, men det er forsent nu” !
ja
danskerne er trætte af, at de holdes uvidende om hvad det koster !
men
de får kun “en sang fra de varme lande” af gammel T. parti
de radikale, der spiller moderne udenfor murene !
for
Linien er lagt med Parallelsamfund ! “Godt set og beskrevet” !
og
parallelle linier mødes som bekendt pr. definition aldrig !
og
det virker ikke klogt at importere 52 forskellige etniske grupper
i en ghetto, når ikke engang 2 kan enes, hvor de kommer fra !
og
hvorfor forherlige “ghettodannelse”, når det mest minder om
ubegavede voldelige “skurvognsreflekser” !
ja
kræver parallelsamfundet “ghettodannelse” ?
og
Er det parallelle lig “ghettodannelse” ?
men
“ghettodannelse” det har pressen, regeringen og deres medløbere,
idet den danske befolkning bliver ligeså misinformerede,
som en almindelig tysker i fyrrene !
og
de mange “skabs Israelere” og andre med overdreven enøjet selvcensur,
i kulturliv og politik samt i det danske pressekorps, har let spil,
med ensidigt at “korrigere fordomme” til deres fordel !
så
er det parallelle lig “ghettodannelse”, hvem ender så nederst ?
ironi.mus
På visse lukkede anstalter (eller er det i visse partier?) stilles der både TVer, radioer og computere til rådighed for de mentalt syge, så de også kan være med i den demokratiske debat så meget de orker.
Det smitter selvfølgelig af på indholdet i disse blogs, men til gengæld får vi jo også nogle “synspunkter” og tekster frem, som vi almindelige borgere aldrig selv kunne have fundet på.
Det er måske i det lys man skal se overplastringen af visse blogs med visse “alternative” indlæg?
Bortset fra de trods alt ret uskadelige debat-tosser, så er der jo også de mere magtfulde tosser ovenover og ude i samfundet, som er ved at omdanne Danmark til en veritabel galeanstalt.
En mand fik en bøde på 25.000 kr. for at rense sin egen tagrende.
En efterskole forsøgte at drukne sine elever ved at sejle ud på havet i en smal og fladbundet båd i februar måned.
Harmløse husmødre der befandt sig 50-100 km fra nærmeste diskotek, kunne få fængselsstraf for at have en frugtkniv i handskerummet i familiens bil.
En mand der brugte et tomt messing-granathylster fra 1. verdenskrig som paraplystativ, blev retsforfulgt for ulovlig våbenbesiddelse.
En læge kom i fængsel for en speciel detalje på hans ellers fuldt lovlige jagtgevær. (der var mulighed for plads til tre patroner frem for to, eller noget i den retning.
Farlige røvere, brandstiftere og brutale voldsmænd sendes lynhurtigt tilbage til samfundet, så de kan fortsætte deres forbrydelser, overfald og knivstikkerier osv.
En enkelt indvandret familie har man brugt op mod 100 millioner kr. på. Og de samlede beløb brugt på indvandring og andre kortsynede og udanske projekter har passeret de 2000 milliarder siden 1970.
På visse hospitaler hersker der nu tilstande så kyniske, kaotiske og totalt tossede/idiotiske at tusinder af patienter og pårørende sendes ud i unødvendig død og rædselsfuld elendighed. Masser af vidneudsagn, rapporter, indberetninger, klager, iagttagelser og analyser beviser det.
Hundredtusinder af løntrykkere, evighedsturister og kriminelle vælter ind over grænserne. Men det interesserer hverken V, K, S, SF eller R, osv.
Og en kæmpemassakre på nationens infrastruktur og velfærd er i gang, for at skaffe penge nok til formål der ikke gavner danskerne.
Og utallige nye påbud, forbud, afgifter, prisforhøjelser, gebyrer, bøder og nye sygdomme er på vej til danskerne.
Den politiske klasse har fravalgt alt med moral og fornuft. Og millioner af danskere lider under det.
Men ifølge DR er danskerne verdens lykkeligste folk.
Befolkningens normer og holdninger påvirkes ganske rigtigt hovedsageligt af undervisningssektoren, medierne og kunstnere – det er jo også meningen.
Og disse miljøer er kendetegnet ved en tydeligt målelig politisk slagside.
De dertil svarende normer omfattes med sympati i et sådant miljø, medens modstridende normer afvises som usympatiske.
Sympati for de udvalgte normer bliver en forudsætning for individets accept og status i miljøet ligesom intolerance overfor modstridende normer.
Miljøerne ensrettes altså på grund af mere eller mindre hensynsløs håndhævelse af de udvalgte normer, hvorved påvirkningen af befolkningen ensrettes.
Sympati for de udvalgte normer bliver en forudsætning for individets accept og status i samfundet generelt ligesom intolerance overfor modstridende normer.
Ovenstående minder meget om mekanismer i kommunistiske og islamiske systemer.
Det er en beskrivelse af et totalitært samfund.
De udvalgte normer kan være forskellige – deres håndhævelse ved repressalier overfor modstridende normer kan være mere eller mindre brutal – det totalitære består i ensretningen gennem tvang.
Hvis folk havde frihed til at vælge, ville flere nok stejle over ”den totalitære tolerance”.
Skudt forbi….
Hvis de beskrevne grupperinger var så skæve har de haft meget ringe succes med at påvirke holdningerne i befolkningen.
Skribenten begår den efterhånden trivielle og meget trættende fejl at han gør sig meget klogere end os almindelige (ja borgerlige) mennesker – eller kald det at han tror vi er dummere end som så. Hvorfor det er blevet sådan at alle såkaldte eksperter, der skal kommentere på alting, regner os andre for en slags idioter, der ikke evner at tænke selv, ved jeg ikke. er det fordi de selv er manipulatorer?
Borgen:
Jeg er borgerlig af observans og kan ikke udstå de radikale. Alligevel synes jeg slet ikke at borgen handler om radikal politik i birgitte nyborgs univers. Hverken birgitte eller katrine er fejlfri, tværtimod. Serien fremstiller efter min mening ikke politik eller partipolitik, men problematikker og dilemmaer i en moderne verden, læs svineproduktion, prostitution og at en tidligere Moskva tro politiker ikke kan slippes fri af fortiden – netop pga. journalisters og politikerkollegers fordomme.
Der er tale om mennesker af kød og blod som fumler rundt og begår fejl.
Skribenten overser at ved at fremstille en person negativt kan manuskriptforfatterne opnå den modsatte effekt nemlig at beskueren (mig) synes den pågældende ikke ydes retfærdighed i serien. Således nivelleres tingene.
@Ole Skovgaard, 16. februar 2013 kl. 21:23. – Alle de som vrøvle kan, de har hjemme i Vrøvleland, men kultur er tegning, se hulemalerier, Ærø er skabt til skovhøjskoler med vindmøller som skovmøller, spørg Dalgas; en ungdomsskole er et skolekib og Fyn ligger fin til bygning af skibe her til lands. Unge hjems Højskole og seniorforeninger bruger biblioteksbussen med præst og degn som rejseførere, når de besøger Sydslesvig, Skåne, Halland og Blekinge, Vendsyssel og Normandiet, men der er ingen gymnastik og morgensang i de røde gymnasier, kun pærevælling.
Christian Nielsen…….
Tror du selv på at DR vil lave en lang TV-serie om politik uden at fordumme og manipulere?
Fremstiller serien f.eks. ikke de rødradikale som ret fornuftige og økonomisk/ socialt ansvarsbevidste.
Iøvrigt er danskerne jo superoptimister. 80-85% af dem vil stemme på de samme asociale partier, der har snydt og svigtet dem og ført dem frem til afgrundens rand, i håb om at netop disse partier vil redde Danmark fra at vælte ud over kanten.
Det svarer jo til at have så megen tillid til en notorisk børnemishandler, at man ansætter ham eller hende til at passe sine børn.
Jeg betragter mig selv som nogenlunde intelligent. Har også læst den her blog flere gange. Kan simpelthen ikke finde hoved og hale i argumentationen. Det er faktisk ret uklart, hvad budskabet er. Men det er jo nok mig, der ikke er helt skarp i bolden. Mit intellekt kan i hvert fald ikke måle sig med Mads Holgers. Og slet ikke min stil – han er jo simpelthen så velklædt og på alle måder et forgangsbillede.
Lars Erikson…….
Mads Holgers oplæg er da bare i topklasse. Læs det nu blot een gang til, og tænk så det knager, så vil du måske komme til at forstå.
Eller prøv at overveje om DRs radikale løgnefabrik er til gavn for danskerne? Og om pladderhumanismen, rødfascismen og feminismen er af det gode eller det onde?
Hmm… mærkeligt debatoplæg.
Undersøgelsen vedr. journalisters personlige politiske holdninger har fået stor opmærksomhed i… smiler… medierne.
Virkeligheden for os alm. avislæsere og tv-brugere er godt nok en anden.
Der er lige nu kun 2 “uafhængige” aviser i DK, og det er Børsen og Information – begge såkaldt nicheaviser.
Samtlige andre aviser i DK har en fastsat højredrejning.
Hvad fjernsynsmedier angår, så mener jeg faktisk at både DR og TV2 er populistiske – dvs. at begge kanaler lige nu er højreorienterede eller i det mindste radikale.
Dertil kan du ligge radiostationen Radio 24/7, som jeg mener er oprettet 20 år for sent.
Med andre ord, genkender jeg ikke din virkelighed.
Noget andet jeg ikke forstår, er, hvorfor liberale ikke kan føle sejrens glæde – i gjorde det!
… Kan selvfølgelig godt se, at der mangler noget kontrol med alle de mærkelige kunstnere, der insisterer på, ikke at underlægge sig konsensusnormer.
Katja Andersen…
Du har så ret Katja Andersen… Hvorfor kan de liberale ikke bare nyde, at de har vundet?? Det er jo deres dagsorden, der kører i stort set alle medier. Hvor meget mere kontrol vil I have??
Liberal ambulance, cepos – og hele den liberale bermudatrekant fungerer 100% og er slået igennem i de landsdækkende medier, der når ud til flest mennesker. Så vær da nu glad for det
Nyd nu bare at I har vundet, og at medierne kører på jeres præmisser
Hold lidt flere fester, hvor I deler fanplakater ud til hinanden med Anders Samuelsen og Ole Birk Olesen – den frække krølle-bølle
“Katja Petersen” – DU tager simpelthen JACKPOT! – Dette er højeste ironi! Ha, ha,ha!
Du siger “at samtlige andre aviser er højredrejede”!
(Du må jo være totalt indoktrineret eller blind og døv.)
TV-kanalerne mener du er “højreorienterede eller radikale”! Jaaaa, måske radikale og ihvertfald DR – særdeles radikale OG venstreorienterede.
Kære Katja, du er blevet forført og det virker som om at det har været temmelig let for de meget, meget røde at få dig til at tro at “de er borgerlige”. Du er næsten en forklaring på hvorfor Danmark p.t. er på vej direkte dawn, dawn, dawn.
(og undskyld et lille p.s. – det hedder ikke “det kan du så ligge til ” – men lægge til!)
Og “Mr. Lars Erikson” der kalder sig selv for intelligent er vist også blevet forført af 68′erne og deres efterkommere!?
Ligegyldig hvor mange gule smiley’er du putter på, så hjælper det ikke kære Lars!
Hvad er det for noget vrøvl at “de liberale” har vundet???
Hvad har de vundet lige p.t.? At de fører i meningsmålingerne eller hvad?
Der er jo stadig personer som dig og Katja – og i september 2011 – endda et flertal af danskere der nærmest opførte sig i valglokalet som “maschochister” og stemte rød blok til magten!
Inden længe har de røde importeret endnu flere “kulturberigere” – der med garanti – når de får stemmeret – ikke stemmer liberalt eller borgerligt – men er fans af dine og Katjas “forståelse” eller manglen på samme. Sådan er det og sådan bliver det desværre – hvis ikke Holger Danskere vågner op. Jeg er pessimist, jeg tvivler på det eftersom indoktrineringen igennem de røde medier og journalister er og har været ekstrem.
Erik Larsen
Opdagede #ligge/lægge# fejlen efter indlægget var posted… var ikke helt tilfreds.
smiler… tillader mig engang imellem at blive forført – men må indrømme, at der pt ikke rigtigt er noget medie, der er i stand til dette.
Hvad medierne angår, må vi vist blive enige om at være uenige.
Putter lige nogle flere smiley’er på, så kan det være det hjælper til at sprede det glade budskab
, nemlig at I har vundet dagsordenen – de liberale har vundet. Beviserne er der hver dag på DR og Tv2 – Vil bare understrege, at I sagtens kan feste igennem nu. Fortæl mig nu ikke at man ikke kan have det sjovt, bare fordi man er liberal.
Og Erik Larsen – du har virkelig ingen grund til at være pessimist. Det hele kører som det skal – den dagsorden du savner og efterlyser – er status quo. Og efter næste valg bliver det cementeret – og jeres kontrol vil være total.
Jeg kunne også rigtig godt tænke mig, at Holger Danske vågnede op – og bibragte et åndeligt oprør, der kunne få os ud af det her ekstremt fordummende og selvoptagede tid, vi lever i.
Men fest nu bare videre. Det er god grund til at fejre jeres sejr i medierne.
Der har været 4.800 fagblade uden medlemsdebat her til lands og De Kulturradi-gale tåler heller modsigelse, så blokerer de.
Der har været 4.800 fagblade uden medlemsdebat her til lands og De Kulturradi-gale tåler heller ingen modsigelse, så blokerer de.
Hvorfor har vi egentlig fået de dyrt betalte ghettoer ?
med
ikke blot et men mange parallelsamfund !
okay
vi har levet fredeligt i mange år med det jødiske parallelsamfund, der
indenfor murene er lige så svært bevæbnede, som en jødisk bosættelse !
men
hvad er fornuften i at fylde ghettoerne op med 52 forskellige etniske grupper,
når bare 2 af dem ikke kan leve fredeligt sammen, der hvor de kommer fra !
men
pressen, regeringen og deres medløbere misinformerer den danske befolkning,
i en grad, der overgår misinformeringen af den almindelige tysker i fyrrene !
alt
imens den almindelige dansker, der betaler, tænker:
“hvis de fremmede blot opførte sig, som tidligere nydanskere, så havde
vi nok undgået en masse vold, voldtægter, kriminalitet og havde ikke
behøvet at gå senere og senere på pension, men gået 20 % ned i skat” !
men
lidt for mange af indlæggene, prøver tilsyneladende at spolere debatten,
ved at gå efter debatøren og ikke følge debatoplægget, der i sin egen geniale
enkelthed handler om parallelsamfund og parallelle “virkelighedsbilleder” !
men
mange af indlæggene nævner dog de radikale – “nej de er ikke rare de karle” -
som dem, der står bag masseimporten af “uspecificerede” muslimer !
ja
men hvorfor er gammel T. parti de radikale så vilde med at “importere” muslimer ?
jo
alene for at følge opfordringen fra Amerikanske jødiske organisationer
om at i det “multietniske kaos” mindskes antisemitismen !
ja
i Sverige er ligefrem for 10 år siden oprettet et statsstøttet
institut of Jewish Lerning med navnet Paidaia, med Barbara Lerner
Spectre som leder (se på YouTube), med ovennævnte formål !
så
for at “helbrede” Europa for antisemitisme, importerer Europas
jødiske partier, de største antisemitter nemlig muslimer til Europa,
så
grunden til at vi ikke får et retvisende billede af virkeligheden, som den
virkelig er, kunne jo være at de danske medier er ensrettede og styret !
da
det er påfaldende at gammel T. parti de radikale, der altid har stået for:
“på den ene side og på den anden side” nu for tiden alle syntes, at være
lidt for meget “på den ande side” !
ja
danskerne får tilsyneladende kun en del af sandheden og
et “forvrænget billede” af resten !
så
Lad os få et Fox News i Danmark, som modvægt til de danske ensrettede medier!
Fox News er måske ikke kultur, men det er liv-et !
som et eksempel
er indsat et link til en Fox News reportage, der er forlænget med en
forvrænget udgave, der giver et glimrende eksempel på at “virkeligheden”
bestemmes af de øjne, der ser og de meninger seeren ( og producenten ) har !
og
navnet på videoen: Welcome to Sweden – Manipulation & Reality
antyder at første del lavet af Fox News er manipuleret, alt
imens at den sidste del, der virker manipuleret er Reality
men
forhåbentligt er det alligevel et forsøg på at ironisere over,
den svenske stats officielle udgave af virkeligheden i Malmø !
men
det understreger at det ikke er “sundt” for nogen nation, at blive forholdt
sandheden og kun få serveret et forvrænget billede af virkeligheden !
så
“Lad os få et FOX News” – “Both sides now” !
eksempel
Fox News reportage om Rosengård i Malmø
søg: “Welcome to Sweden – Manipulation & Reality”
der
viser muslimer’s indflydelse i Malmø samt en parodi, som den svenske
eller danske regerings medier kunne have udlagt reportagen !
Lad os få et Fox News i Danmark – “Both sides now” !
ironi.mus
En skolegård er et legecenter med en friluftsscene med cirkus og et spejderorkester som cirkusorkester; skolegården har boldbaner, tavler og byggelegeplads for ungdomsskolen efter almindelig skoletid med seniorer som lærere for et senat består af seniorer li´ som et sogneråd og et byråd. Ungdomsskolen er en idrætsskole, husholdningsskole og sløjdskole med hobbyhold som tilvalg, hobbylærere er seniorer. I Smilets By er Peter Sabroe på Østbanetorvet en model for en hobbylærer. En skolegård er en skøjtebane om vinteren. I øvrigt mener jeg, at Rønde Højskole er sundere end Skejby Sygehus.
Det er jo meget sødt, at de nævnte grupper – lærere, kunstnere og journalister – i meget høj grad lever af skatteydernes penge. De lever altså af kollektivet – og er dybt afhængige af, at kollektivet sender dem penge hver måned.
Kan det så undre, at de bruge stort set hele deres vågne tid på at sikre, at kollektivet bliver ved med at være positive overfor at sende dem penge?
Kan det undre at de lukker sig om sig selv – og lever i et ekkorum, hvor alle divergerende meninger effektivt lukkes ude?
Hvorfor ser man stort set ingen borgerlige lærere, journalister og kunstnere? Tjah – bom – bom – hvorfor ser man stort set ingen mandlige pædagoger? Eller kvindelige jord og beton-arbejdere?
Miljøet i de kredse er ofte uudholdeligt for andre end dem, der er enige i de normer, der hersker i de kredse. Og så vælger man det selvfølgelig fra – og vælger en uddannelse eller en arbejdsplads, hvor man kan være en del af fællesskabet.
For kunstnerne er ekko-rummet endda stats-sanktioneret, idet det er kunstnerne selv, der uddeler pengene. Så held og lykke med at sætte et teaterstykke eller en udstilling op, hvor temaet er klart borgerligt.
“Thomas Larsen” – Enig!
Der vil aldrig komme en TV-serie der er eller virker “borgerlig”. Ej heller en der trods kæmpe-majoritet af danskerne gør det – kritiserer de åbne grænser. Og som du rigtig skriver, ja, så ønsker de røde lejesvende ansat i medierne jo ikke at save deres egen gren over, så de fortsætter med “Borgen-like” serier m.m.
Utroligt, at selv i den folkekære “Matador” (som jeg ellers følger med glæde) skulle der være en fremtrædende “Røde” (kommunist) og selv lægen (Ove Sprogøe) der var frihedskæmper – skulle være Radikaler i serien! På trods af at de radikale ikke mobiliserede een eneste person der gik imod nazisterne dengang. (jeg behøver så ikke at sige hvem det er de radikale ligger på maven for idag).
Men når der findes personer (no names) der mener at aviser og medier er HØJRE-drejede, ja, så bliver man sgu bange , for så er de jo lykkedes med deres indoktrinering.
Atter en gang er det underholdende at læse indlæg efter indlæg fra vrede mennesker, der tilsyneladende alle føler sig forfulgt af stort set alle “magtkonstellationer” i kongeriget: Kulturlivet, Eliten (hvem den så end er), DR, pressen, lærerstanden… Det er sandeligt hårdt at være borgerlig i Danmark, når man i den grad er omgivet af fjender.
Mads Holgers blogindlæg er i sig selv ikke så opsigtsvækkende; velformuleret (som sædvanligt), men ikke voldsomt originalt (mere usædvanligt). Men som stort set alt andet, der foregår på Berlingerens debatspalter, er selve emnet for debatten ikke voldsomt væsentlig, for lynhurtigt overtages tråden af en samling bitre, indebrændte tudefjæs, der mener at alt og alle er efter dem. Med vellyst forkyndes, at Danmark er fortabt, da alle øvrige indbyggere end skribenterne er idioter, kulturradikale, rødgardister eller betonfeminister (OK, de sidste to kategorier er lidt forbeholdt Preben F1 Jensenh, som besidder et mere end almindeligt paranoidt indre univers). De fortrænger bekvemt, at der i de sidste 10 år før den nuværende har været en borgerlig regering, og at den nuværende ikke adskiller sig ret meget fra den foregående.
Så, hvis jeg nu skal prøve at være lidt konstruktiv: Hvis man skal tage borgerlige skribenter (betalte eller ubetalte) lidt alvorligt, ville det være en ide bare at overveje tanken om at komme ud af offerrollen, skrue lidt op for optimismen, nedtone tanken om at alle er efter dem og så prøve at skrive lidt om, hvad de synes kunne være godt eller nyttigt. I stedet for bare at klynke/kritisere/tilsvine alle, der tillader sig ikke at være enige med dem. For, små pus, I er flere end i tror. På godt og ondt.
En verden til forskel – arv og miljø.
LD bidrager “venligt” til debatten ved at angribe borgerlige V-rede
debattører !
LD harcelerer over “borgerlige” (?) kommentatorer, især *F1 !
men
undertegnede skal dog ikke forsvare *F1, der udover voldsomme udfald
overfor andre kommentatorer, dog har rimelig mange “velunderbyggede”
argumenter modsat LD’s i dette tilfælde alene løse påstande og hetz af
de altid V-rede borgerlige!
Lediggang “maler byen rød – for samfundets penge” !
men finder,
at LD’s kommentarer, der ikke forholder sig til emnet om en parallel
til virkeligheden, parallel “verdensopfattelse” nemlig oplæggets “pointe”
om, at der er parallelle “fortællinger” eller “verdensopfattelser”,
som et resultat af den forskellige opdragelse/påvirkning folk har fået
herunder i nærmiljøet eller arbejdsmiljøet ! – forført ikke forfulgt -
og
her er det lige at folk, der som LD kommer fra Frederiksberg, men med
ærligt arbejde til gavn for Danmark, som undertegnede elektriker,
ingeniør,.,eksportingeniør,., direktør, har en anden verdensopfattelse
end en ingeniør, der er påvirket af filmfolk og TV folk, der er
præget af, at det almindelige/normale ikke “sælger” og derfor alene
satser på, at gøre det nærmest “sygeligt unormale” interessant !
og
derfor vil en “præget” politikken “Zentropa film” debattør, der
“forvilder” sig ind iblandt Berlingske debattører, med almindeligt og
ærligt arbejde, til gavn for Danmark, uundværligt finde en verden
parallel til den indspiste hovedsaglig radikale “homo-halløj fantasi
film og TV verden” !
og
sidste LD afsnit ville forresten kunne bruges som synagogal “peptalk” !
så prøv noget nyt
bliv påvirket af et ærligt arbejde ude i den “virkelige verden” !
og
bedre held næste gang, prøv i stedet , som de fleste andre, at
bidrage til debatten ved at analysere og kommentere selve
debatoplægget !
og forresten
“Hvis der er nogen, der er efter en, så er det fordi man er foran” !
men – med håb om tilgivelse – et venligt
Tak for indlægget, der jo netop beviser rigtigheden i debatoplægget,
samt muligheden for fredeligt, at “lufte” personlige fordomme !
ironi.mus
“Vi får naturligvis alle formet vores individuelle virkelighed og verdenssyn af de omgivelser, vi hver især befinder os i. Det er der næppe noget nyt i, men i sagens natur formes også vores verdensopfattelse kollektivt. Dette sker i mange forskellige sfærer, men selvfølgelig navnlig i tre. Det gælder vores skole- og undervisningssystem, vores medier og vores kulturliv. Sådan skal det være, men det foregår ikke på en velafbalanceret vis”
Kunne være interessant at inddrage privatskolelærernes politiske holdninger i din blog samt addere den private sfære…såsom famile, venner og omsorgspersoner til dine 3.
Almen dannelse skaber bredsyn. Lærere, Journalister samt kunstnere vil typisk have stor grad af bredsyn. Bredsyn skaber større grad af medmenneskelighed og overskud til hjælp af resourcesvage. Altså rødhed.
Vi søger oftest stimulering af bredsyn og ikke så ofte snæversyn i et overskudsland som Danmark.
I Grækenland vil man sikkert i større grad lige nu søge det primitive snæversyn grundet store frustrationer og beskylde minoriteter eller EU for det ene og det andet.
I Danmark kan man derfor bare ikke undgå at blive mest stimuleret af røde holdninger på grund af det høje og bredde niveau af almen dannelse og bredsyn i befolkningen…et positivt feed back loop af rødhed, kan man kalde det…længere er den ikke:-)
“Lars Dela” – man tror at det er løgn, men det er det ikke, for du er præcis og een gang til præcis een af de “kloge-aager” (det tror du ihvertfald at du er!) – som simpelthen, simpelthen ikke forstår hvad der sker med Danmark idag! Det er ekstremt uhyggeligt – du bruger vendinger at “du ikke kan forstå at nogle (eller retter mange) føler sig “forfulgt” af medierne og samtidig siger du at
“med vellyst forkyndes at Danmark er fortabt” o.s.v.!!!! DU HAR VIST EN “GOD FORSTAND” – HVORDAN KAN DU TRO AT NOGEN AF OS danskere, MENER OG BRUGER “VELLYST” når vi er ødelagte over at Danmark ER fortabt??? Hvad foregår der dog i dit hovede?
Elsker du uafbrudt at beskylde os der vil værne om det samfund VI kendte for at være idioter, og meget værre? DU er bare så let at spotte! -Alt dit vrøvl igen om hvad VKO (uden at jeg elsker dem) gjorde i de sidste 10 år ikke “adskiller sig” fra de 1000 løftebrud vi har set idag! Det gider jeg slet ikke kommentere. Thi du udstiller dig selv. Og SÅ går du også på en “Prebenf1Jensen” som DU finder paranoid!!
Jeg har læst mange af hans indlæg og du aner ikke HVOR MEGET HAN HAR RET OM SYGEHUSENE! Men DU ER SANDSYNLIGVIS ligeglad. Du har helt, helt andre prioriteringer og dem skal jeg nok ikke nævne her og gør det heller ikke.
Skatteyderfinanserede gettoer er skadelige for ethvert samfund både de fysiske og åndelige lad falde hvad ikke kan stå, afskaf støtte til snylterne, i en selvfinanseret kultur og medieverden ville ensretningen forsvinde og afløses af mangfoldighed da køberne er mangfoldige.
Meningen med ghettoer, af ehver art, er øjensynligt at føre internationaliseringen ind af bagvejen. Og befolkningen bag lyset. Men ellers har ghettoer intet formål. Den del der er boliger tjener kun til at legalisere gammel kommunismen og maxismen.
Skriv en kommentar