I am the Prime Minister of Denmark!
123 kommentarerLad mig indlede med at betone, hvorledes der så sandelig findes vigtigere emner end vores statsminister højst uformelle optræden på den røde løber. Eksempelvis er det langt vigtigere at overveje, hvordan vi her i landet får skaffet arbejdspladser til folk, eller hvordan vi får reddet Danmark ud af vores dybe krise og økonomiske dødvande, men det er vist noget med, at der kommer en rigtig god løsning til marts. Med den nuværende regering forekommer disse mål imidlertid så fjerne og uopnåelige, at vi vel egentlig lige så godt kan fordrive ventetiden til næste valg med at beskæftige os med et par af hverdagens trivialiteter, hvilket jeg så for en gangs skyld vil tillade mig her.
Sagens genstand er som nævnt vores statsminister, der ligesom sit parti nyder en historisk ringe opbakning i befolkningen, herunder for ministerens vedkommende også blandt egne vælgere. I går bragtes et filmklip af statsministeren, der repræsenterede Danmark ved uddelingen af Nobels Fredspris i Oslo. Ved denne lejlighed så statsministeren sit snit til at vende om ud af sin ministerbil for på den røde løber at fare over og stille sig op blandt andre autografjægere for at få en autograf eller et håndtryk af den amerikanske tv-skuespiller, Sarah Jessica Parker, der er kendt for at optræde i tv-serien Sex and the City, som her til lands er blevet vist på TV3. ”I am the prime minister of Denmark” udbrød statsministeren i en bestræbelse for at kapre opmærksomheden fra de andre fans, der havde taget opstilling omkring det, der i den grad forekom statsministerens store idol, så man næsten frygtede, at hun ville begynde at tage brystsvømmetag i hestepiger for at mase sig frem til tv-kendissen.
Den mildest talt upassende opførsel har siden dannet grundlag for en heftig debat i de sociale og traditionelle medier. Enkelte føler sig beklemt over, at deres lands officielle repræsentant render efter amerikanske B-skuespillere for at jage autografer og til formålet råber op om sit embede for at komme forrest i køen blandt andre eksalterede unge kvinder. Det er en opfattelse, jeg deler, men jeg kan også læse andre ytre sig i velkendte almindelige vendinger om, hvor pragtfuldt det er, at vi har en statsminister, der optræder helt naturligt og uformelt i en ellers ganske vist temmelig formel situation. Er man uenig heri, må det være udtryk for, at der er for lavt til loftet her i landet, men tilfældet er det stik modsatte. Kritikken kommer jo netop, fordi man gerne så, at der fra tid til anden også kunne være bare lidt højt til loftet i Danmark. Jeg ved godt, at det er et upopulært synspunkt, jeg her repræsenterer, for vi ser jo helst, at vores repræsentanter opfører sig lige så uformelt som heltinderne i DRs dramaserier. Det der med det uformelle og naturlige er i Danmark indiskutabelt altid comme il faut, men tillad mig at påminde om, at eksempelvis også nedre toilette som oftest er både uformelt og naturligt, men dette til trods ej heller passer sig for en statsleder i embeds medfør på den røde løber.
Det var for mig en lidt skræmmende oplevelse at se, hvordan statsministeren pludselig deponerede den ellers velkendte kalkulerede kontrol for at agere som dikteret af sit indre alene, stillet over for et åbenbart så enestående øjeblik. Det forekom næsten, at tv-fotografen havde fanget en af teologen K. E. Løgstrups spontane livsytringer på film, men måske man også skal påminde om, at denne højst aparte opførsel ikke blev ansporet af mødet med Moder Teresa, Maria Callas eller Farah Diba. Den blev animeret af at se en tv-skuespiller fra en amerikansk serie på TV3, hvor en samling letlevende kvinder på mest fordummende vis drøfter dildoer og nye stiletter.
Overalt i pressen kan man læse, hvordan statsministerens parti kun har opbakning fra hver femte dansker, men man kan også læse, at mange socialdemokrater blandt denne femtedel ikke længere har tillid til statsministeren. Jeg er ikke selv blandt disse socialdemokrater, men jeg er dog borger i dette land og forventer således uagtet af partifarve at blive repræsenteret med værdighed på dettes vegne, når min statsleder ved formelle internationale begivenheder optræder som repræsentant for dette. For at der nu ikke skal ske nogen ulykker, må jeg også hellere skynde mig at gengive, hvorledes dette ikke har noget med statsministerens køn at gøre. Hun kunne i denne sammenhæng for min skyld være en mand, muslim, kommunist eller en høj flot fyr fra Ceylon, det er sagen uvedkommende, og i øvrigt har Danmark jo en glimrende kvindelig repræsentant i statsministerens chef på Amalienborg.
Mange indvender, at de sikkert selv kunne finde på at reagere på lignende vis i en sådan situation, og fred være med det, de repræsenter nemlig ikke en af verdens ældste nationer ved officielle internationale begivenheder. Havde der været tale om en ung pige, der gik til håndbold og i 8.b og gerne ville have et billede, ville det da være helt forståeligt og måske ligefrem meget kært, det var bare ikke tilfældet. Det er således ikke udtryk for hverken mobning eller partipolitisk interesse, at denne indlysende kritik artikuleres. Det gør den derimod ud fra en forventning om at blive repræsenteret med værdighed af sin statsleder, men måske Helle Thorning-Schmidt nu også så småt har indset, at hendes rolle som så næppe varer længe ved, og hun derfor bare skal have de sidste autografer i hus inden lukketid.
123 kommentarer RSS feed
Is this for real?
TOP…HOLGER…
pc.
TOP…HOLGER…
Virkelig godt.
Sikke et nivou vi ligger på;
pc.
Må indrømme at jeg selv krummede tær, men at HTS istedet skulle tage på Kirkegården og grave M. Theresa og M. Callas op ville da være då være mere forstyrende. At hun hellere skulle hænge ud med Shahen af Irans kone, ja det må skribentens egen moral vel stå på mål for.
Skarp og lige i øjet.
Statsministeren som autografjæger, er måske den “virkelige verdens” Helle TS.
Det danskerne oplever til daglig, er jo en arrogant og afstandtagende fremtoning, som hovedrolle indehaver i en forestilling, der har meget svært ved at sælge billetter.
Hvordan løber men formelt på den røde løber mads holger?(småt stavet med vilje!).
Hvordan vi redder Danmarks økonomi…sig mig, følger du overhovedet med? Større skatte bidrag fra de borgerlige bedrager af samfunds rigdomme især top 10% der ejer 65% af alle Danske værdier(Nr. 3 i ulighed i verden vi er der!) og top 20% med ejerskab af 85% af alle værdier!, skal du ha linket igen?)
“brystsvømmetag i hestepiger for at mase sig frem til tv-kendissen.”…
Du må i alt menneskelig uskyldighed undskylde mig, men hvad er heste piger? Nogen der elsker eller hader heste? og brystsvømmetag i heste piger? Det vokser jo i u-forstålighed!
Boet sammen med en “sex afhængig” engang i San Francisco i 3 måneder lige efter 2001…(vi var 4 der delte bolig!) gik endda sammen med ham når han skulle til psykiatrien…Han tilhørte en familie fra østkysten af den gamle art,der var afsindig rig og kom over med may-flower…Han havet endda nået at bruge 4 millioner arvede dollars på prostituerede?!, før han var bankerot og udskudt af familien! Ok…., han var afsindig favorit af sex and the city som han introduceret mig til og fortalte om dens fantastik hedder”,,,(og ja var med i psykiatrien og han brugte 4 millioner dollars!), men fandt hurtig ud af at alt fra madlavning, til rengøring og gå ud, drejet sig om sex! Så var det jeg tænkte på at sarah jessica parker måske ikke var så cool som først set? Dette har dog intet med statsministeren at gøre dog, men dog med mads holger og hans star-set ideologi! Ser du det? Altså er Nasa natklub og mads holger, mere værdigfuld end sarah jessica parker eller mindre? Svaret er mindre!
En B skuespiller er dog bedre end en b- bloggere ikke mads holger? ,
“andre eksalterede unge kvinder”,…”iblandt andre eksalterde unge mænd bloggere?!”
“Er man uenig heri, må det være udtryk for, at der er for lavt til loftet her i landet,”
…må det være udtryk for at men er general mands chauvinistisk og penge orienteret?
“men tillad mig at påminde om, at eksempelvis også nedre toilette som oftest er både uformelt og naturligt, men dette til trods ej heller passer sig for en statsleder i embeds medfør på den røde løber.”
…jamen mads holger har du bidet hjemme? flot! får men så ekstra point i Nasa?
Giver dog overhovedet ikke ret i at sex and the city var fordummende. Den var over for programmer som spise med prise, Tv 2 nyheder, tv2 kriminal programmer, tv2 morgenprogrammer, tv2 dokumentare, tv2 film, tv++++++++++++++++++++++++++++
….altså udvidende på sin tid og tog op ikke diskuterede emner i den Amerikanske kultur! Måske kigger du bare for meget til Vest og USA som din tegnebogs drøm, og er ikke i stand til at relatere til Danske forhold angående hvad der er relevant her? Lad os hjælpe dig! Selv her gavnet sex and the city ikke frigjorte Danske kvinder i 2002. Kan du så ellers følge med tiden og relatere til 2012?
Så til sidst, efter sidste 2 paragraffer må vi takker for holger for at føre Danmark tilbage til stenalderen af idé re og måske endda tiden af Holger den Danske? Holger den gode(den nuværende skatteminister er ikke indberegnet!) Dog er denne Mads Holger nu mere svarende til ham der kom og gokket evolutionene tilbage til 13oo tallet…
God kaffe!
Er der ikke en dansk “Michael Moore”, der kan klippe denne sekvens med Helle Thorning-Schmidt sammen med et indslag om, at mellem 17.000 og 23.000 dagpengemodtagere vil miste retten til dagpenge i løbet af foråret 2013?
Der er simpelthen født en klassiker med det filmklip. Det er alle vores fordomme(?) som bliver bekræftet.
Det kan godt være HTS ikke skulle have… osv. Men jeg synes ikke du behøver undskylde for at skrive om det. Der er vel ikke noget, der er for ligegyldigt, til at vi gerne vil læse om det, vel?
Når der ikke er autografer at hente på Kirkegården -
kunne hun frekventere de DANSKE HOSPITALER –
der er en del der er tæt på at afgå ved døden – mennesker
der mangler omsorg – pleje – stimulering – fordi der er mangel på personale- må ikke ansætte flere – og private hospitaler må ikke træde til – og de der er – knokler som BÆSTER.
Tag en tur der ud i WEEK-ENDEN – alt er på stand by –
vikarer – sørger for den nødvendige pleje.
Blodprop Patienter der skal rehabiliteres – jo men ikke
i Week-Enden – der kan de ligge i sengen – eller sidde på
gangen i en kørestol.
Hvor mange ledige er det vi har – til så dybt alvorlig sygdom – plejekrævende mennesker – skal det være mand til mand – husk på selv en statsminister – kan få blodpropper -
Episoden understreger vel blot det indtryk, vi i forvejen har af, at HTS ikke ER statsminister, hun LEGER statsminister.
Vi har i år 200-året for fødslen af vor store tænker Søren Kierkegaard, der nyder stor international anerkendelse for sine filosofiske, teologiske og psykologiske værker. Et af hans seneste værker før hans alt for tidlige død var skriftet ” 18 opbyggelige taler”.
Lad mig gætte på, at HTS´ kendskab til Søren Kierkegaard er nærmest ikke-eksisterende, hendes hang er jo som påpeget af Mads Holger tilsyneladende i højere grad til amerikansk soap.
Af samme grund kommer vi utvivlsomt til at vente forgæves på blot éen opbyggelig tale af den person, der beklageligvis en tid endnu kan titulere sig Danmarks statsminister.
I mit liv og jeg er i 60′erne, har jeg aldrig set, mødt, oplevet et mere utroværdigt menneske end den “Gucci-privatskole-tysk-leasing-” m.m. fixerede Helle-Thorning. Tænk, tænk, tænk, hvor hun snyder de stakkels vælgere der tror at hun er “social”!!
Hold da kæft, hvor må de være dumme.
Men OK, stadig er der gamle, gamle mennesker der stemmer på S – fordi det “gjorde man” for 50 år siden! Jeg glemmer aldrig at min moster stemte på Krag “fordi han var så pæn”!! jesus, det var han nok IKKE så i virkeligheden. Tænk, tænk. at danskere (nogle) dummede sig og stemte den røde regering med hende som “leder ” ind , så hun kunne sige “Vi gjorde det”!!! Og HVAD var det så lige de gjorde —– NOTHING!!!!!
I’m banging the table.
The ice is melting at the poles.
I’m the prime minister of Denmark.
Eller sat sammen i tilfældig orden.
I’m banging the prime minister of Denmark on the table, while the ice is melting at the poles.
Vi styrer – kan snart købe verden.
Sikken en gang elitær ,grænsende til mandschauvinistisk, pladder, må Helle Thorning ikke falde ud af statsministerrollen i ét minut, for at henføre sig til sine følelser.
Ikke et videre passende statement fra den såkaldte “sidste romantiker”
For det første er ikke Socialdemokrat- så er det på plads.HT får et par autografer til sine børn-hvor ophidsende er det?
Uanset hvad hun gør er det galt.
Den modvind hun konstant har- er rimeligt sejt gået.
Det er gået totalt Fox News i det her. Helle behandles præcist som Fox News med den ene Tea Party idiot efter den anden svinede Obama. Men der kom jo en valgaften, hvor den forfærdentlige TV kanal kom ned på jorden. Måtte du opleve ligeså Mads Holger, du fortjener det mere end nogen.
Bunden er nået, når Helle skal stå på mål for Lars Løkkes forkortelse af dagpengeperioden. Se det dog i øjnene, de borgerlige havde grinet deres r. i laser over alle de, der nu falder ud af systemet og havde ikke rørt en finger for at hjælpe dem.
ER DU DA HELT WIMMER HVOR SPÆNDENDE
Havde jeg ikke læst din blog Mads, ville jeg slet ikke vide, hvad jeg var gået glip af. Og hvis jeg havde vidst det, ville jeg osse nok have været ligeglad.
Hvad med en lille konkurrence så vi trofaste ikke falder i søvn – som f.eks. “Find Holger!”.
Ellers kan du bare vække mig, når du finder på noget lidt mere interessant.
Regeringen fik ved sin tiltræden udsat dagpengereformen i et halvt år og med finanslovsaftalen skaffet kontanthjælp til tidligere dagpengemodtagere i uddannelses- eller jobtræningsforløb. Dertil kommer at akutjob og jobrotation vil sikre en hel del – men sikkert ikke nok – genoptjening af retten til dagpenge.
Om det er Lars Løkke eller Helle Thorning, der er statsminister, gør en kæmpeforskel for titusinder af familier, der allerede lever presset på dagpenge i Danmark.
At det rager Mads Holger en høstblomst er jeg ikke i tvivl om. Han havde hellere passeret nogle flere hjemløse med trækvogn og plastikposer på sin vej ind til byen i den store Mercedes, alt imens han skraldgrinede bag de tonede ruder.
Statsministeren som rendyrket stalker! Så kan det vist ikke blive mere pinligt, eller?
Kære Mads Holger,
Tak fordi du viser dette klip, som vist kun et fåtal af danskere kender til.
Jeg kan ikke se det pinlige i, at vores statsminister, der genkender en kendis går over og hilser på.
Derimod er det pinligt med en blogger, der forsøger at gøre det til en historie.
I må have for lidt at snakke om hos frisøren, eller også er han løbet tør for ugeblade!
Sådan, Holger! BT og Berlingske ved man hvor man har.
Tak til Mads Holger for nyt om vores “landsmoder”. Ikke at det overrasker. Det bekræfter blot hvor blank og uværdig hun er.
Eventyret “kejserens Nye Klæder” bør gendigtes og kaldes “Klædernes Nye Kejserinde”, og her kan den vakse lille dreng så meget passende udbryde: “Jamen, der er jo ikke nogen inde i spadseredragten”.
- Jo. Vi har danmarkshistoriens mest usynlige statsminister. Synd at der er tale om en kvinde…
XVI
Episoden viser jo blot at statsministeren er fuldstændig uden format, fuldstændig blæst, fuldstændig uden værdighed. En tankeløs barbie-dukke, lige så plasticagtig, ligeså tom, lige så hul.
Som en kaldte hende: hun er helt blank. En talende robot, på niveau med dyrkere af SE & HØR og de tarveligste TV-serier, i slægt med de laveste eller mest middelmådige vælgere i landet.
Åndløshedens triumf i skikkelse af et fjantet fruentimmer i høje og spidse, men meget små sko.
Flyt Istedløven til Istedgade.
Kære Mads Holger,
For ikke at sidde med den fornemmelse, at HTS kunne have lavet hvad som helst og du alligevel ville have fundet anledning til at svine hende til, ledte jeg i arkiverne efter din tilsvarende tirade, da Lars Løkke (bevidst!) underskrev sig med falsk navn, mens han så film og drak på min regning. Den ku´ jeg ikke lige finde!
Jeg ledte så efter dit harmdirrende indlæg over Lars Løkkes pinlige (og verdensomspændende transmitterede) optræden ved topmødet i København. Jeg må konstatere, at mine søgeevner heller ikke her slår til!
Derfor blot et forslag, Mads Holger. Læs din egen indledning igen og tag så fat på de “vigtigere emner end vores statsminister højst uformelle optræden på den røde løber”, der jo altså hverken var ulovlig eller rablende inkompetent.
Gad vide, hvad Tanten betaler for sådan et blogindlæg som dit? Efter kvaliteten at dømme burde du betale for at få det bragt!
Fantastisk klumme. Jeg indrømmer gerne at jeg aldrig har betalt medlemskontingent til Socialdemokratiet og jeg ønsker at HTS udstiller al sin uduelighed i fuld flor, som hun så fornemt gør. Men denne gang var det dog en tand for skrap kost for mig, denne gang var det selve embedet der fik kniven af HTS. Det var ikke hendes person eller parti hun fik til at fremstå latterligt, det var Danmark. Danmarks fornemste post, reduceret til en skælvende skolepige ved synet af en skuespiller der medvirker i en tv-serie der på alle måder har haft sin storhedstid. Det var simpelthen for pinligt for mig på Danmarks vegne. Hvilken indtryk hun må have efterladt hos skuespillerinden kan jeg kun gætte på, men det er næppe favorabelt.
“man næsten frygtede, at hun ville begynde at tage brystsvømmetag i hestepiger for at mase sig frem til tv-kendissen.” Det er den bedste sætning i en helt aldeles fremragende klumme. Virklig godt skrevet.
@Lars Mortensen
Ja, både Mads Holgers og hans ‘rygklaphattes’ hadefulde indlæg er temmelig tåkrummende.
Med HTS som statsminister slipper vi i det mindste for en søvndrukken Løkkke, der sidder og ‘banger’ sin hammer foran hele verdens politikere!
Tal om pinlige statsminstre, Mads Holger.
Dit ‘Se og Hør’ indlæg siger mere om dig end om vores statsminister.
HTS melder da klart ud med hvem hun er – i modsætning til andre “statsmænd”, der indskriver sig under falsk navn på københavnske hoteller – pinligt.
Og at få en autograf på en lap papir, er dat ikke for noget at regne ift. til at fifle med alle mulige andre papirlapper (læs: bilag).
En omsorgsfuld mor og et godt menneske. Hun er da ikke taget i uddele fadbamser eller for at have rod i skatteministeriet.
Men det er måske DET, der aftvinger respekt hos borgerlige og liberale? Se bare skandalen med den liberale borgmester i Fredericia og i Farum og Anders Fogh Rasmussen som skatteminister (tilføj selv flere borgerligt/liberale skandalesager).
Er det det, der skal til for at være en værdig “Primeminister”, Mads Holger?
Ja, hellere en statsminister der beder om en autograf til sine store piger, end Søren Pind og Lars Løkke, der beder om regningen for 5 fadøl og 20 snapse til en frokost, som danskerne skal betale!
Hvor meget fornuftig politik fik de to herrer lavet oven på den frokost?
Det ved kun en Peter Brixtofte!
Nye hidtil hemmeligholdte dokumenter fra Statministeriet afsloerer, at HTS spurgte den soede dame, om hun kunne hjaelpe hende til en ny rolle i serien. Prime Minister of Denmark skal ifoelge dokumenterne vaere en straalende kvalifikation.
Dokumenterne blev laekket paa uforklarlig vis af skumle kraefter indenfor partiet Venstre, som benaegter alt. Det er ingen hemmelighed, at Venstres farmand meget gerne vil vaere Statminister igen. Han har nemlig ingen jordisk chance, for at faa en rolle i serien, da han er for tyk, og kun ligner en socialdemokrat.
Hvilke roller Johanne Schmidt-Nielsen, Margrethe Vestager og Pia Kjærsgaard (hun beholder bukserne paa) kommer til at spille, er i skrivende stund stadig helt uvist. Alle tre naevnte er ufuldendte; men komplementerer imidlertid hinanden godt: Een er smuk; en er klog; og en tredie er en rigtig bitch!
Det er op til dig at afgoere, hvem duu mener skal vaere “Prime Minister of Denmark” naeste gang; praecis ligesom det var sidste gang. Det er ski da reality saa det batter!
“I am The Prime Tax Eel of Denmark!”
…is this some kind of 1.april joke…why would HTS Kinnock do something so stupid?
Du forekommer mig en anelse mandschauvinistisk MH. Har altid haft en anelse om at den karakter var gemt inde i dig hele tiden. Jeg havde vist ret.
Det er vel ikke en særlig overraskende reaktion fra en dame, der vedholdent identificerer sig med markørerne Ishøj + Gucci?
Men jeg forstår dig godt – en lidt mere værdig optræden havde været ønskelig. Hvis ikke landets statsminister skal holde på formerne ved en officiel ceremoni, hvem skal så?
@Ib Als: og Løkke er født i Vejle og hans slips og jakkesæt har heller ikke været helt billige…HTS har en dyr dametaske – hvad fa…. bilder hun sig ind?!
Din pointe??
Heksejagt anno 2013
Kunne man forestille sig dronningen løbe hen og
sige “I am the Queen of Denmark”?
@Ann Bille: det handler ikke om hvad hendes taske harkostet. Det handler om, at hendes demonstrative almindelighed ikke fungerer særlig godt ved en officiel begivenhed, hvor hun formelt repræsenterer Danmark, deriblandt dig og mig.
Affæren viser med skrækindjagende tydelighed, at min fornemmelse er rigtig: statsministervikaren er en lille tomhjernet gås med teenagepige-interesser.
Absolut uværdig til at bestride sin nuværende lånte stilling.
@ jørgen f. kl. 22:22
“I’m banging the prime minister of Denmark on the table, while the ice is melting at the poles.”
Genialt – TAK!!
På Tom Jensens blog er der en masse serverproblemer plus at ens indlæg kan komme “under behandling”, så jeg prøver her, men i stærkt forkortet form, da der ikke mere er tid til den fulde tekst.
Men det korte af det lange er at feminisme og skørteregimente er vejen til elendighed for alle.
DE VARME OG DE KOLDE……..
Jeg spørger blot: Hvornår går det op for flertallet af de danske mænd AT DER ER FORSKEL PÅ VARME KVINDER OG KOLDE KÆLLINGER…….??
Og forskel på kloge og dygtige damer og på tåbelige og uduelige damer.
De fleste politiske fruentimmere slæber rundt på en masse egoisme/kynisme og fikse/forvirrede idéer plus en masse pladderhumanisme og nedladenhed overfor mænd mv., og det gør dem uegnede til at lede og styre et land/samfund.
Fortsættes senere.
@Mads Holger.
“upassende opførsel”
Bollocks, if you pardon my french.
So if she wore a Hello Kitty t-shirt, not to mention a “where’s Kitty”, everything would be jolly fine..?
@Jan Larsen, 16. januar 2013 kl. 11:23
Kunne man forestille sig dronningen løbe hen og
sige “I am the Queen of Denmark”?
Kunne man forstille sig Prins Henrik sige: “I’m the King of Denmark”?
Nøj hvor er HTS pinlig.
Næsten ligeså pinlig som når Anders Fog mødtes med Bush Junior. Han blev altid så benovet og smilede så bredt at ansigtet næsten flækkede.
Det er altid pinligt når Danmarks Førstemand/kvinde bliver så benovet at man mister sin egen og vores værdighed.
Jeg mener statsminister er en fuser på rigtig mange måder, men det klip/episode Mads Holger, referer til, er for mig at se et smugkig ind i statsministerens privaterum og derfor kun egnet samtalestof for sladderkællinger.
Jeg mener det er langt vigtigere at fokusere på ,at statsministeren, når spurgt, om hvordan man vil forhindrer at flere havner i krisen, svare med floskler fra en tænkt fremtid(”vi vil have alle med ud af krisen”)
Og på, at der ikke er nogen plan B, og at man stadig er afhæng af at andre skal komme med svarene, også ude i fremtiden.
Med andre ord, der er for mig at se meget vigtigt at få øje på, at statsministeren sælger katten i sækken.
Hun ville vel blot høre om hun ikke selv kunne få en rolle.
Thyras håndværkere, murere og skibstømrere, byggede Dannevirke med brystværn og parabolskjolde, som toldgrænse for kvindehandel og handel med kat i sække, med toldkor på lægterne og toldorkestre ved Hærvej og Drivvej, se Koldinghus.
Det elendige niveau som vi ser, at store dele af pressen overhovedet gider at tage sig at at Thorning tog sig lidt fjollet ud ved en eller anden lejlighed, gør at jeg ikke gider at betale menneskepenge for aviser mere.
Her er det Thorning. Vi har set Lene Espersen, der blev svinet på det skammeligste på grund af hendes ferier. Naser Khader, der blev anklaget for at få udført sort arbejde. Bl.a. bl.a. bl.a. Politik bliver til spin, overflade og fodfejl.
Det kan politikere og pressefolk efterhånden ordne indbyrdes. Jeg vil ikke have noget at gøre med deres elendige, overfladiske fnidder.
Ja, det er godt nok noget sjusk at se så mange onde, borgerlige “mennesker” mobbe vores stakkels ærlige, oprigtige og idealistiske statsminister så groft, som tilfældet er. Hun har da i dén grad slet ikke fortjent det, fordi hun altid har holdt sine løfter og vist sig som én af de mest principfaste og visionære ledere, vi nogensinde har haft i dansk politik. Kritikken er om så meget mere uretfærdig, da alle socialister til enhver tid har behandlet hendes to forgængere, for ikke at tale om den nu forhenværende formand for Dansk Folkeparti, med stor, stor værdighed. Nej, dengang kunne man aldrig – aldrig – opleve, at de pågældende igen og igen og… igen blev nedgjort på grund af deres (påståede) seksualitet, udskejelser inden for samme område, påklædning, vægt, tænder, næse, alkoholvaner etc. Her har socialisterne virkelig en god sag. Jeg er derfor 100 % uenig med Henrik Dahl, den gamle SF’er og socialdemokrat, når han siger, at “de værste, mest beskidte, ureglementerede og grove mennesker i den offentlige debat er jo folk på venstrefløjen.” Kan man virkelig have en mand, der dokumenterbart tager så gruelig fejl, til at lave Groft Sagt for denne hæderkronede avis? Hør selv ved at kopiere dette link ind i browserens adresselinje: kortlink.dk/9x6q
Jacob Selchau: Hov hov. Flex Lene blev svinet for korruption og økonomisk kriminalitet.
Hvor meget var det nu hun stak i lommen som følge af flexredningen?
Og ved du ikke det, så udtaler du dig om noget du ikke ved noget om.
Ja, den episode fortæller alt for tydeligt, hvor lidt der er mellem Helle Thorning-Schmidts ører. En pinlig affære for såvel regeringen som resten af befolkningen.
Virkeligheden overgår fantasien igen!
Aldrig i min vildeste fantasi havde jeg forestillet mig en regeringsleder skulle opføre sig så plat. Og at det så lige er en dansk en af slagsen, er jo ubærlig pinligt. Det er jo helt nede på Berlusconi-niveau eller endnu værre.
Dumt, tåbeligt, fjollet tøseagtigt af værste skuffe.
Kunne vi dog ikke snart slippe af med den utålelige gås?
En løssluppen blondine i stiletter sammen med alle de andre tomhjerner. Det er bare fede tider … WAUE
@Søren Revser
Der er adskillige ting, man med stor rimelighed kan angribe Lene Espersen for. Det samme med Helle Thorning og Naser Khader. Jeg synes ikke om nogen af disse politikere.
Det har bare ikke meget med de forskellige tåbelige “sager” sådan som ferierne eller nu det at Thorning har set lidt fjollet ud ved en given lejlighed.
De fine, dyre håndtasker, skræddersyede dame-business-spadseredragter, højhælede pumps, omhyggelig lagt makeup, opsat hår og tillærte statsmandsmanerer har nu vist sig at være lutter tynd fernis:
Man kan tage Helle ud af Ishøj, men man kan ikke tage Ishøj ud af Helle.
Det gør faktisk Hendes Excellence helt menneskelig – men det er fortsat upassende, for sådan opfører en statsminister sig ikke.
Jeg synes, at det var værre, da der cirkulerede et fotografi af vor statsministerfrue Fogh Rasmussen i stående spagat på ramblaen i Barcelona, støttet af sin partner fra “Vild med dans”. Hun burde slet ikke have deltaget i sådan en konkurrence.
Hvad den nuværende fru statsminister angår, kunne hun vel have bedt en af sine medarbejdere om at skaffe autografen, hvis det var hende så meget om at gøre, hvad jeg jo ikke fatter, at det var. Men det er vel der, det intellektuelle niveau befinder sig i denne statsministers tilfælde. Meget tyder på det.
Mads Holger, jeg plejer at nyde humoren og ironien i dine indlæg, men dagens indlæg synes jeg hverken er humoristisk eller ironisk. Faktisk er det skuffende langt under din sædvanlige standard.
Den eneste pointe jeg kan læse er: “Ligegyldig hvad Helle Thorning gør er det forkert”. Og ja, det hedder vel på voksensprog: Mobning!
Åh Mads Holger! Hvordan kan nogen dog tage denne ubeskriveligt usympatiske og ynkelige mandsperson alvorligt. En person, der huserer ugentligt blandt landets selvudråbte clubbing-elite og gør sig til blandt modelben og storsniffende erhvervskæledægger, mens han bader i champagneskvulp og smørbløde røde bøffer. Det må være derfor, at det synes så svært for Mads Holger at se Helle Thorning blive overrumplet af at møde en Hollywood-starlet, i stedet for de gængse tørre politikere, når han selv befinder sig i, hvad nogen mulighvis, vil betegne som philadelphia-himlen fra torsdag til torsdag.
“Emilie Bjørn” og “rikke nielsen” – der er ikke mange her der er enig med jer to, men I har da lov til at være fan af Helle – det fortæller bare alt om jer.
Og “Emilie Bjørn” nu kender jeg ikke Mads Holger, men det var dog lidt af en ulækker “angrebssvada” du overdøser den stakkels mand med bare fordi han ikke har medlemskort til Helle-Guccis fanklub.
Helles barnagtige og småfjollede optræden for at få en autograf, er en lille ting i forhold til de svigt og fejlgreb som damen har præsteret overfor Danmark og danskerne. Oveni kommer så at hun efterhånden er marionet- eller handskedukke for Vestager.
Mads Holger. Pseudo Hipster der leger intellektuel 24/7.
Du er en sørgelig person! Tag du på Hip Bar i indre by og leg videre.
Fogh krigsliderlig kriminel træmand.
Løkke billags-fusker og amatør under COP.
osv. osv.osv.
Men ih nej Helle hun skal moppes 24/7 af Fogh og Løkkes groupies. For disse groupies moral er lige så flosset som de to kriminelle idioters!
Mon ikke Hads Holger og Tom Jensen kan få sig en god blog-snak om emnet?
Se Tom Jensens blog “Gotcha”.
There is something rotten in the state of Denmark = De har rotter på loftet(=Christiansborg) i Danmark.
Jamen dog hvilket problem, at en statsminister, for to minutter tillader sig at være mor og skaffe en autograf til sine to teenage døtre der er vilde med omtalte stjerne. Der er vist andre toppolitkere, der har gjort det samme. Hvor småt kan det blive i andedammens snadren.
Sagen er i al sin enkelthed, at hvis man ikke kan være saglig eller morsom, så kan man altid være personlig.
Det har Mads Holger indset – så hellere diskutere hvorfor Helle Thorning beder om en autograf til sine store teenagedøtre.
Det er alt for kedeligt at diskutere, hvor lidt råderum vores regering rent faktisk har, og at det betyder, at det kræver en lup at se forskellen på rød og blå stues økonomiske politik.
Men der er godt nok mange, som hader Helle Thorning Schmidt. De må være taknemmelige for de lunser, som Mads Holger smider ud til dem!
Helle T. kan lide Sex and the City som tusinder af andre danske karriere kvinder og sagde goddag til stjernen…helt ærligt, so fucking what?!?
Det var langt mere pinligt da Anders Fogh Rasmussen jublede og trippede fra ben til ben som en lille dreng, da han endelig fik mødt George W Bush.
“Niels Juul Hansen” m.fl. – I skal ikke regne med at Helle tænker på arbejdere,lønmodtagere og lign. (som socialdemokratiet ellers i H.C.Hansens tid gjorde) – næh HUN tænker på skattefradrag fra manden, autografer til pigerne fra privatskolen, bil til god tysk-EU-leasing, o.s.v. o.s.v.
Kan I da ikke forstå at hun er en ekstrem utroværdig, falsk person? Og så har vi ikke engang talt om hendes politik – UHA, UHA!
Tænk een skriver “hvordan AFR opførte sig da han mødte Bush”!!!!! Jamen, det er jo børnehavesnak, hvordan skal man “opføre” sig når man møder verdens største præsident?? Hvordan opfører lille Helle sig når hun er rundt i verden – for slet ikke at tale om når hun boltrer sig med EU-pamperne?
@ Erik Larsen!
Du ved da, at når folk ikke har argumenter, så lad os tale om noget andet!
Selv det mest snotdumme, uvidende og ikke-tænkende individ burde kunne indse forskellen mellem at møde USA´s præsident – inviteret – og til at løbe efter en tredjerangsskuespillerinde i en tredjerangs-soapserie!
Men åbenbart ikke – der er vist lang vej til, at Danmark bliver Verdens førende videnssamfund!!!
Hvorfor skulle hende der Horseface fra tv-serien have at vide, at HTS er Prime Minister? For at det skulle retfærdiggøres, hvorfor denne møvede sig ind foran alle andre? Ellers var det jo sagen irrelevant. Det drejede sig jo ikke om politik, men om at få en autograf.
Pinligt optrin og tegn på dårlig opdragelse.
B-R-E-A-K-I-N-G
35 gidsler og 15 gidselstagere er blevet dræbt, da Algerisk militær amatøragtigt angreb gas-anlægget. Uden tvivl ægget af Frankrig.
———————
Baggrund: Såkaldt AQ i Magreb (AQIM) er blevet styrket efter at Gaddafi er væk. Dokumentation:
aftenposten.no/nyheter/uriks/Veteran-kan-sta-bak-angrepet-7093757.html
Gasanlægget blev besat i protest mod Frankrig og bl.a Danmarks indblanding i Mali. Danmarks uansvarlige og overilede indblanding på den tidligere kolonimagts side kan dermed have kostet kostet norske broder-liv.
******************************
“Katja Mortensen” – ØH, hvad har det skrækkelige al-Qaida angreb/myrderier med Helle Thornings autografjagt at gøre???????????????
De borgerlige vedtog en lov i 2009, der rev tæppet væk under alle mindre virksomheders retssikkerhed, når SKAT trækker dem i retten, selv om de har RET…
Det er et grundlæggende angreb på vores demokrati, der kan koste virksomhedslukninger og personlig konkurs..
I den forgangne uge stak de borgerlige halen mellem benene, og prøvede at placere ansvaret for det hos HTS og hendes hold.
Det kunne du være gået i kødet på i stedet for at kandidere til årets “Se og Hør pris”….
Hold op hvor får vi meget for dine 7 år på universitet, når vi læser dette enestående indlæg om en verdensbegivenhed…
Jeg har et spørgsmål, som er helt oprigtigt:
Hvor meget betaler Berlingske dig for sådan en blog?
Jeg mener faktisk spørgsmålet, da det er relevant, for, hvorledes vi skal læse den….
Erik Larsen, 16. januar 2013 kl. 22:00
Nu er det jo heller ikke hvem som helst jeg drømmer om skal være enig med mig, og da slet ikke dig.
Faktisk, Mads Holger, kan du i mit indlæg læse et indirekte kompliment til dig for din generelle standard. At du så er faldet for laveste fællesnævner i dette her indlæg og går pøbelmobbevejen er forhåbentlig så ikke tendensen for dine fremtidige sjove, skæve, velformulerede, sarkastiske indlæg.
Fan af “Helle” eller ej (er i hvert fald ikke på fornavn med hende, som du er
Erik Larsen, så indeholder jeg i det mindste så meget personlig integritet, at jeg ikke falder pladask for pøbelmobningen af en person der fremstår som politisk dygtig omend hadet af folk der føler sig truet (på kønnet eller egen smålidenhed?) af hendes dygtighed.
Kære “rikke nielsen” – jeg vil da ikke udelukke at der KAN være ting som jeg kan være enig med dig i, men det er jo lidt svært, når du blot nedgører en blogger helt. Men du kunne jo prøve at forklare mig – og andre – hvad det er Helle Thorning er dygtig til (bortset fra at “komme frem i føste række både som autografjæger og som statsminister”?
Vi gjorde det” , sagde hun da hun selv og hendes parti gik mega-tilbage!!! Men hun fik magten ved at tømre sig sammen med EL og de R.
Det eneste hun så efter valget har opnået og gjort er yderligere tilbagegang for sit parti, nedlæggelse af grænsebomme og lempelse af asylreglerne. Er det dygtigt?? Politisk dygtig??
Forklar, kære Rikke Nielsen.
Asylreglerne er ændret “løgn.”
Mobning gælder kun for dem jeg ikke kan lide.
Kære Mads Holger
Hvis man ønsker, at have ordentlige og hele mennesker også som politikere fordrer det efter min vurdering, at man udviser respekt for hinandens holdninger og personlige fremtræden. Dit blogindlæg har desværre en karakter, hvor det rimelige forsvinder. Du mener i din blog, at Statsministeren er en dårlig repræsentant for Danmark og for dig, fordi hun gerne vil hilse på en medieperson. Det er et synspunkt, men der er to store problemer.
1. Dit synspunkt er ikke helt rimeligt. Danske politikere og topfolk i øvrigt er med til arrangementer med børn, går i tivoli med udenlandske gæster, drikker et par snaps i Grøften i Tivoli – og foretager sig i det hele taget ting, hvor de ikke kun er ”statsmandsagtige”. Hvad er det hun har gjort? Slået nogen? Råbt af nogen? Brugt andres penge? Lavet en dårlig forhandling? Drukket sig plørefuld offentligt på borgernes regning? Nej … hun har hilst på en TV-person, hun synes er spændende. Det er ikke forræderi mod ministerrollen, men en naturlig del af det at være menneske. Hvis hilsen på mediefolk var det eneste hun foretog sig som minister, ville det selvfølgelig være urimeligt, men det hører til sjældenhederne, at hun bryder ud af den formelle rolle.
2. Din fremførsel af dine synspunkter, er slet ikke på niveau, med hvad man normalt finder på Berlingske eller i de andre store dagblade. Du antyder direkte, at Statsministerens opførsel er ligeså upassende, som at udøve nedre toilette på den røde løber, når man er offentligt ude i embeds medfør.
Jeg håber ikke, at denne blog er udtryk for et generelt skred i debatformen. Det er uheldigt, hvis debattører sammenligner topledere med hestepriser, og nedre toilette blot fordi de måske træder minimalt ved siden af. Hvis det generelt er den vej det går, bliver det vanskeligt at rekruttere hele kompetente mennesker til politik – og jeg tror i øvrigt heller ikke, at det er den type debat, der vil udvikle vores demokrati.
Bedre held næste gang
De små sko trykker, Mads H!
I am not banging the table.
@Skrevet af Bjørn Klinke, 18. januar 2013 kl. 13:20
Respektfuldt og præcist formuleret….
Nu har jeg endelig set klippet, og jeg er faktisk forbløffet over, hvor LIDT pinligt episoden er, i forhold til Kommentariatets hylen og skrigen de sidste dage.
Nuvel, det er fjantet, at en statsminister vil hilse på en Hollywoodstjerne (men HTS er sørme ikke den første til at udvise sådan interesse). Da hun går hen til Parker, er det vel meget naturligt at forklare, hvorfor hun er på samme side af afspærringen. Det er hun, fordi hun er Danmarks stasminister (og derfor selv en VIP).
En anden type pinlig opførsel: ikke at bedømme en politiker ud fra hans/hendes politiske resultater.
Det er derfor, det er så afsindigt vigtigt, at vi har kongehuset. Det er dér – hos disse repræsentanter – både fornemhed og værdighed er deponeret. Den side af sagen kan vi ikke lade politikerne “ordne”. Politisk magt og fornemhed/værdighed hører ikke sammen, og derfor er de heldigvis adskilt i Danmark. Vi kan sagtens rive pyramiderne ned – men vi kan ikke bygge dem op igen. Det samme gælder kongehuset.
- – -
@ Mark Lydd!!
Bedømmes ud fra sine politiske resultater? Er det ikke netop, det hun bliver – der jo ingen!
Og i tilgift opføre sig som en “fjantet teenager gås”.
Det trækker i hvert fald ikke bedømmelsen op!!!
Så skulle jeg dog lige se klippet endnu engang!
Hvis hun ikke havde præsenteret sig som Danmarks statsminister, ville det vel kun have været et eksalteret kvindemenneske, der lige skulle mænge sig i køen!
Men med den udtalelse for at komme frem: Så er det en tredobbelt pinlighed for hende – og ikke mindst for Danmark!
Heldigvis kender de fleste i udlandet ikke Danmark, så forhåbentligt bliver det her til en intern affære her i landet!
Det klares nok ved næste valg!
Kære Aksel,
Det er en storm i et glas vand, forstørret ved Kommentariatets ‘group think’.
Nej, jeg mener ikke, at HTS her bliver bedømt ud fra sine politiske resultater. En politisk bedømmelse ville handle om politik. Hvis du mener, at HTS ikke har nogle resultater at fremvise (og det er da et reelt synspunkt), burde du have rigeligt af politisk indhold at skrive om frem for dette skandalesluddersladder?
Jamen, er det ikke det vi kalder multitasking, og nu på internationalt plan?
Selv om Arnold, ham Schwarzenegger var i horisonten, så ville Anders Fogh måske sende chaufføren – eller? Ville vi se ham i fuldt firspring.
Vi ville jo gerne da have, at facaden ‘krakelerede’ i al denne pertentlighed – og nu gør Helle det, viser facaden lettere oprømt, eller what?
Hvad skal vi mene, hvad skal vi tro, når meningen er god nok, vi bliver da ‘verdensberømte’, når vi sådan tør vise kabalen.
OK – det er landets statsminister. Men ellers er vi jo fjogede når de kongelige el andre ‘slår håret ud og lader stå til”:
Tænk, de har tøj på og er helt almindelige mennesker samtidig.
Tak for jeres mange kommentarer. Jeg kan konstatere, at meningerne om dette er delte, og det er jo ingen skade til. Tom Jensen skriver på sin blog om samme emne, men har et andet syn herpå, hvilket kan læses her:
http://tomjensen.blogs.berlingske.dk/2013/01/15/gotcha/
Forfatter Trine Villumsen skriver om emnet i Politiken, og har et syn på sagen, der er mere identisk med mit eget:
http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1871674/en-statsminister-kan-ikke-fjante-rundt-som-helle-fra-ishoej/
Teolog Sørine Gotfredsen skriver om emnet her i Berlingske:
http://www.b.dk/kommentarer/kunsten-at-lytte-til-et-embede
I morges debatterede politiker Rasmus Jarlov emnet med Berlingskes blogger Anne Sophia Hermansen:
http://www.dr.dk/p1/ordeterdit
Og hertil kommer sikkert også en masse andet, der har undsluppet min opmærksomhed.
Meningerne er med andre ord delte også andre steder i debatten, og som sagt fred være med det. Jeg tænker mig, at det samme er tilfældet i befolkningen. Netop derfor er der også noget lidt trist over de mange kommentarer, der forsøger at affeje synspunktet som ét, der slet ikke kan artikuleres eller bør gøres til genstand for debat. Det er en lidt trættende og infantil debatform, når man i stedet for at gengive de argumenter, der lægger til grund for eget divergerende synspunkt, blot forsøger at affeje det fremsatte som helt uden for overvejelse, og så derved tror at have godtgjort sit eget synspunkt.
Naturligvis kan vi drøfte vores nations leders optræden ved formelle lejligheder, så kan vi være enige eller uenige, men jeg magter ikke at drøfte sagen med den mildest talt uslebne retorik, der søger at gengive, at det kan vi slet ikke tale om. Det viser debatten og de forskellige synspunkter overalt i pressen, at vi godt kan, så det skulle man måske så hellere komme i gang med.
Selv mener jeg at have gengivet mit eget synspunkt fyldest og har således ikke yderligere at tilføje.
Kære Mads Holger,
Jeg holder af at læse dine velskrevne og ofte dybsindige indlæg, selv om jeg ikke altid er enig med dig. I dette tilfælde er jeg skuffet. Jeg har netop genlæst din klumme foroven og har nu genset optagelsen af HTS i Oslo, og jeg mener at din kritik af HTS’s opførsel er forfejlet.
Vi har et folkestyre, som til stadighed forventes at afspejle befolkningen. Godt lederskab og visioner går fløjten, for det gælder om at fremstå så normal og gennemsnitlig som muligt. De folkevalgte må ikke prædike, de må ikke tro, de er bedre end andre, de må ikke være mere intelligente; de skal være som os og må ikke være overlegne. Det fremmer ikke den værdighed, du efterlyser i vores leder. Jeg beklager det også, men mener at HTS blot er produktet af en fejlslagen attitude til vores folkestyre.
Men i øvrigt er episoden i Oslo mindre pinlig, end den gøres til. Man skulle af beskrivelsen tro, at HTS slår teenagepiger af vejen for at komme tæt på Parker. I virkeligheden er hun på samme side af afspærringen som Parker, og så er det vel meget naturligt, at hun siger, hvem hun er, da hun kommer op til Parker. Hvis det ikke er statsmandsagtigt i gammel forstand, kan det vel skyldes, at der var færre kameraer på statsmænd i gamle dage. Men der vejres morgenluft, den mindst flatterende udlægning af handlingsforløbet vedtages og gentages rask væk i bloguniverserne, ænderne skræpper højere og højere; og ”skandalen” får sit eget liv. Jeg synes ikke, at HTS dømmes på noget retfærdigt grundlag her.
Med venlig hilsen
Mark
Det er en mediestorm på statsministeren af dobbeltmoralsk karakter, hvorfor både hun og Ses and The City skal nedvurderes, som om statsministeren nærmest viftede med pornobalde offentligt.
Mange vil så gerne være rigtig fine på den, være rigtig finkulturelle, fremfor også naturlige – hvis de skal mene noget om andre i hv f.
@ Birgit Hviid Lajer!
Ja, verdens bedste videnssamfund rykker lige – endnu en tak ned ad stigen.
Hvis og hvis – var det Arnold og Fogh – ja, men det var det bare ikke! Endnu engang vores nuværende statsminister på “slap line”!!!!
@ Mark Lydd!
Ja, hvis jeg havde noget positivt at skrive om hendes “politiske formåen” ville jeg da gerne gøre det – men i modsætning til hende er jeg jo ikke fuld af løgn – så det må komme senere.
Senest vil jeg tro, når hun går til dronningen og meddeler sin afsked sammen med resten af regeringen! Det ville være politisk realitet og til anerkendelse!!!
Det har sgu da intet at gøre med denne ene episode, der bare understreger, at vi har den mest simple, egocentrerede statsminister vi nogensinde har set/haft!
Det er sgu da kun et bevis på at hun tænker kun på sig selv, sine teenagepigers privatskole, autografer, sin bedste bil-leasingpris i tyskland, sit ekstra skattefradrag (ulovlig) fra sin “mand” o.s.v. – Hvor svært kan det dog være at gennemskue den person? Fortæl hvad hun har gjort andet end at smide grænsebommene væk og lempe asylreglerne og ansætte en vækst – og erhversminister der var oger imod Erhvervslivet!! ( Før hende en “out-of-reach-minister – der ikke kunne tale engelsk og som ikke ved hvor Mali ligger). Man ved ikke om man skal le eller græde. Og jeg kunne bliver ved i timevis om alle de løftebrud der er sket siden hun sagde “vI gjorde det!”
Axel Eriksen – 22:23
<Ha, ha – jeg er ikke tilhænger af statsministeren – og jeg har tidl på blogge givet min mening til kende herom – men herregud, der er liv i damen, og jeg kunne så mene, at vi kommer et ryk nedad med Mads Holgers fine fornemmelser med filosoffen Løgstrup og så sammenligningen med Helle Thornings interesse for "Sex and The City", dvs henvendelsen til Sarah Jessica Parker, med nærmest at forrette sin nødtørft på den røde løber, som jeg vist kom til at skrive på Tom Jensens blog – men altså med dette 'nedre toilette'.
Axel Eriksen – fortsat
Og – filmen, den kan man da bare tage for, hvad den er i denne verden med en vrimmel af alvorlige emner – og er ganske glimrende med de 4 karakterer af kvinder og de forskellige mandstyper.
Birgit Hviid Lajer – det hed min læremester til efternavn.
Forstår allerede hvad du mener. At hele Folketinget er på overførselsindkomst.
@ Mads Holger, 18. januar 2013 kl. 20:13
Yes, Shakespeare was right when he said:
” Something rotten in the state of Denmark “.
And, it is outright hilarious when the present female Prime Minister of Denmark, Helle Thorning-Schmidt, say in front of the TV cameras :
” I’m the Prime Minister of Denmark “, and when the Danish Prime Ministers are saying, that ” they are ‘banging’on the Tables “,(having sex on the Tables) ” ?
Yes sir: I must say, The Danes sure know how to do it in style ?
Henrik Knage – 01:06
Hviid eller Lajer? Sammensætningen Hviid Lajer er der kun lige mig, der hedder – det første er mit døbte navn, det andet tilgiftet engang i forrige årtusinde.
Balther Jensen – 03:49
Helle og Løkke mangler ‘stylister’.
Henrik Knage – 01:06
Hov, jeg glemte at meddele, at jeg da ikke har ment eller skrevet noget om folketingspolitikere og overførselsindkomst.
Kære Mads Holger – og alle andre.
Uden at have set dette klip I omtaler vil jeg sige dette: På mig virker det som om HTS har mere travlt med at sikre sig en Saraj J.P.’s autograf end at løse dette lands, dette Danmarks, problemer. Og det virker også som om at hun har mere travlt med at tale med Sarh J.P. end med de mange andre statsledere som også er med på besøg i Oslo.
Besøget i Oslo var et offcielt besøg, fordi hun var repræsentant for EU, fordi EU skulle have fredsprisen. Og så render man altså ikke som et lands statsminister over til en amerikansk kendis, uanset om denne kendis er en A eller B skuespiller.
Nu har jeg så endelig fået taget mig sammen til at se det klip med Statsminister Helle Thorning Smidt – Herre Gud.
Den scene kan godt nok ikke hidse mig op, der er hun da om ikke andet blevet menneskelig – hvad pokker det end betyder.
Skulle hun have sprunget over hegnet og stået i kø? Ja – hun virker lidt fjantet – og hvad så, hun har da også lov til at have et liv. Og hun har jo været til den der kongres, så vidt jeg kan forstå – så hun har fri.
Det er helt ufatteligt, at der i den grad kan tærskes langhalm, på noget så forholdsvis uskyldigt.
Så gruer jeg for den dag hun virkelig dummer sig. Så brænder København ned til grunden – og der udbryder regulær borgerkrig i sidegaderne.
Hold på hat og briller – og hold alle værdigenstande tæt til kroppen – nu kommer Statsministeren.
Et vanvittigt skrækscenarium tårner sig op foran mig – jeg ser skygger alle vegne nu – skynder mig at låse yderdøren med skudrigler og hele balladen
Birgit Hviid Lajer.
Han hed Erik Lajer, og en dag han befandt sig i en elevator på Å Boulevarden i Aarhus, med værktøjstasken under armen knækkede stålwiren til elevatoren fra 4. sal. Det kan Rambo ikke efterligne – han overlevede, men ryggen kom sig vist aldrig helt ovenpå frit fald – hvor gnisterne garanteret har fløjet om ørene på ham – bremseklodserne virkede heller ikke.
Når man læser alle de skønne kommentarer her skulle man tro, at det var Hitler der var genopstået af førerbunkeren – i en feminin udgave.
Henrik Knage – nej, jeg kender nok ikke lige Erik Lajer og den historie, men familie gør sikkert; men det har jeg ikke mulighed for at efterspore.
@ Mads Holger,
Mads Holger:
I’ve a question for you ?
The former Danish Prime Minister,Lars lokke Rasmussen, claim he is “banging” people on ‘tables’.
Whom did he “bang”, and were ?
Did he ” bang ” the present Prime Minister of Denmark, Helle Thorning-Schmidt ? Or, did he “bang” the member of the Danish Parliament, Pia Kjargaard ?
And, did he “bang” with or without a condom ?
And, did he “bang” on the tables in the Danish Parliament Building, ‘Christiansborg’, or, were did he do his “banging” ?
Perhaps the present Danish Prime Minister, Helle Thorning-Schmidt, and the former Danish Prime Minister, Lars Lokke Rasmussen, should go together, and do some ‘banging on the tables’, and then make a B Movie, and they would both be movie stars, and they could call such a B movie ” The Banging Danish Prime Ministers ” ?
I’m sure, that if the two of them (Lars Lokke Rasmussen and Helle Thorning-Schmidt) made such a B Movie together, ( ‘banging’ on the tables in the Danish Parliament Building in Copenhagen) they would both be very famous, and they would also make a pile of Money on top of it ?
And perhaps ‘tax free money’ on top of it all ?
“Den scene kan godt nok ikke hidse mig op”
skriver H. Knage.
Det hjælper en hel del hvis man er godt ophidset i forvejen.
Helst så ophidset at man ikke længere kan skelne mellem formelle situationer (som Lars Løkkes) og uformelle (som denne).
@Karsten Aaen, 19. januar 2013 kl. 15:35
“Besøget i Oslo var et offcielt besøg, fordi hun var repræsentant for EU, fordi EU skulle have fredsprisen. Og så render man altså ikke som et lands statsminister over til en amerikansk kendis, uanset om denne kendis er en A eller B skuespiller”
HTS deltog i Nobels fredspris ceremoni. Det gjorde Sarah Jessica Parker også – sikkert fordi hun havde været vært for fredspris koncerten i december. HTS og SJP var altså deltager i det samme arrangement. Normalt er der vel ingen rangorden ved sådanne arrangementer, der gør det pinligt at en deltager hilser på en anden deltager – i dette tilfælde at HTS hilser på SJP.
J Lund – bortset fra, at de ikke var sammen til en af festerne, hvorfor HT kunne have ventet med at hilse og møde JSP, så havde det ikke været også pinligt, alt det med ‘I am the Prie Minister ..’ og så en autograf til?
Det gør forskellen, det fremgår, at de her ikke kendte hinanden i forvejen.
@ j & J!
Er I døbt sådan til fornavn – eller hvorfor skriver I ikke under med jeres fulde navn?
I øvrigt har Birgit Hviid Lajer fuldkommen ret i det, hun skriver!
Mads Holger har jo iøvrigt skrevet et langt indlæg på Tom Jensens blog, bedre efter min mening end bloggens oplæg her, hvis nogen orker mere.
@Birgit Hviid Lajer, 21. januar 2013 kl. 16:37
“J Lund – bortset fra, at de ikke var sammen til en af festerne…”
HTS og SJP deltog da begge i Nobels fredspris ceremonien. Jeg forstår ikke hvad du mener.
J Lund
Èn gang til for Prins Knud:
Det havde været naturligt, hvis de var til en fest sammen. Det er de ikke, og på det det pågældende tidspunkt kender de heller ikke hinanden.
Selv til en fest sammen kunne det være anmasende og upassende at stalke igennem en forsamling, for en statsminister, for at hilse på.
Ikke flere svar herfra – og du har måske ikke set vido-klippet heller.
@Birgit Hviid Lajer, 22. januar 2013 kl. 11:51
Vi lever i 2013, ikke i det 17. århundrede.
Jeg har set video-klippet. HTS stalker ikke igennem en forsamling for at nå SJP. De befinder sig jo begge to på samme side af afspærringen på VIP siden.
J Lund
Hold da helt op, rent ud sagt!
Nej – hun stalker ikke her; men jeg skrev, hvis det havde været i en festklædt sal, altså det samme selskab, de havde befundet sig i, så var det endog ikke sikkert, at hun kunne tillade sig at stalke igennem her.
Det har ikke noget med år 0 eller 2013 at gøre, det har noget med magtforholdet at gøre. Kunne du se fx Anders Fogh i den situation, altså en mand, skynde sig hen til Arnold Schwarzenegger, hvis det havde været ham som altså skuespiller el endog som fuvenør i Californien???
Han ville vente til en bedre lejlighed, når de evt. officielt havde mulighed for at mødes.
Og – så kan man sikkert, hvis det var til Helle Thornings døtre, få skuespillerinden til at sende autograf ved en helt anden forespørgsel via en el anden korrespondance.
Det gør en statsmand/statskvinde ikke – og hvis Helle Thorning er så forhippet på at hilse og blive set af denne skuespillerinde, så skal hun opføre sig som statsminister, i hv f når hun er ude at repræsentere DK i EU-regi, når hun ikke lige er på ferie. Men selv da -så ville jeg, hvis jeg var statsminster for landet, ladet det fare og se andre muligheder.
Sådan er det!
Og – jeg kan kun forklare det for dig ikke forstå det, så absolut sidste forsøg. Og – forsøget gjort, fordi det er rimeligt ubegavet af dig ikke at ville forstå andet end, at vi er i 2013.
Nu – må du sgu ærligt talt holde op!
J Lund
Vi taler jo om et statsoverhoved for et land, som tillige repræsenterer EU og endda har været formand for dette .. der er et hieraki her, uanst hvor berømt en skuespiller er!
Helle Thorning kan ikke her i situationen sætte sig under ‘sin stand’ som ovenikøbet statsminister.
Ellers må du sætte dig ind i sådanne ting.
@Birgit Hviid Lajer
“Ellers må du sætte dig ind i sådanne ting”
Jeg vil rigtig gerne sætte mig i sådanne ting. Kan du give mig en reference til hvor jeg kan læse om takt og tone for statsoverhoveder? I forgårs havde Emma Gad 161 års fødselsdag. Dette har inspireret mig til at være inde på ‘www . emmagad. dk’ for finde noget om emnet. Jeg fandt desværre ikke noget. Du kan måske hjælpe mig? Du virker som om du har styr på dette område.
@ J Lund!
Du vil gerne have vejledning – naturligvis kan du ikke finde noget i Emma Gads: “Takt og tone”!
Den er henvendt til mennesker med nogenlunde intelligens og ditto opdragelse!
@ J Lund!
Og dog selv de med mindst læseformåen kunne dog bare læse de 4 første sætninger i forordet til “Takt og tone”:
“Vær ikke snobbet.
Vær ikke vigtig.
Vær ikke underdanig.
Vær fordringsfuld over for Dem selv men ikke over for andre.
Var hun ikke både snobbet, vigtig, underdanig og fordringsfuld? Jo!
J Lund
Det kunn ejeg godt, men det ville være mod betaling, og det regner jeg ikke med, at du er interesseret i – men prøv at tænke over magtens strukturer, bla vigtige for også at beholde magten, forstå den og i sidste ende udøve den.
Ikke flere ‘gratis’ lektioner herfra.
J Lund – fortsat
Det handler også om personlig integritet og værdighed, også i jobbet.
@Axel Eriksen, 23. januar 2013 kl. 20:18
“Den er henvendt til mennesker med nogenlunde intelligens og ditto opdragelse!”
Er dette udsagn i overensstemmelse med Emma Gads takt og tone?
@ J Lund!
Helt i overensstemmelse med det!
Hvis ens intelligens er så begrænset, at man ikke har kunnet lære at læse indenad – og de basale færdigheder m.h.t. høflighed og omgang med andre mennesker ikke er tilvejebragt gennem opdragelsen – så skal man ikke læse de 223 sider!
Bogens førsteudgave udkom i 1918. Kvinderne havde fået valgret tre år før – og på det tidspunkt var det vist utænkeligt, at give speciel vejledning til en statsministers opførelse!
Så retningslinjer for almindelig god opførsel er gældende. Hun kunne da ikke forudse, at næsten 100 år efter ville vi få en kvindelig statsminister, der i visse situationer optræder som en elefant i en porcelænsbutik!!!
@Axel Eriksen
“Bogens førsteudgave udkom i 1918. Kvinderne havde fået valgret tre år før – og på det tidspunkt var det vist utænkeligt, at give speciel vejledning til en statsministers opførelse”
Er der så fastlagt på et senere tidspunkt en speciel vejledning til en statsministers opførelse?
Det tror jeg ikke!
Men der er vel en vis forventning om, at en statsminister har så megen modenhed og omtanke, at vedkommende ikke opfører sig som en løbsk, fjantet teenager på 14 år!
@Axel Eriksen
Som borgerlig må du da være henrykt over den politik, som HTS og hendes regering fører. Den er jo mere borgerlig end den politik, som VKO førte i 10 år.
Jeg er derimod utilfreds.
@ Herr Jesper J!
Ja, jeg er “himmelhenrykt” – men hvorfor bruge kopivarer i stedet for de originale?
De sidste foretrækker vist også statsministeren selv!
If you are going for finest contents like me, just go to see this web page everyday as it presents quality contents, thanks|
I like this web blog very much, Its a rattling nice situation to read and obtain info .
Skriv en kommentar